Naprawiaj, nie wyrzucaj - inicjatywa firmy North w walce z produkcją elektrośmieci

Problem z zalegającymi elektrośmieciami jest znany nie od dziś, a zaledwie 50% społeczeństwa zdaje sobie z tego sprawę. Co więc zrobić, aby ograniczyć ich produkcję do minimum? Najlepiej oczywiście naprawiać zepsute sprzęty i nadawać im drugie życie. North pokazuje, jak szybko i skutecznie wyeliminować usterki sprzętów elektronicznych własnymi rękami, w domu.

Zasoby naszej planety są ograniczone. Warto więc przed zakupem kolejnego produktu zastanowić się, czy rzeczywiście jest on nam potrzebny, czy jego poprzednikowi nie da się nadać drugiego życia.
Firma North stawia na wielokrotne użytkowanie sprzętów. Poza sprzedażą części do naprawy urządzeń, podpowiada, jak je samodzielnie wymienić i dokonać naprawy, a tym samym, jak żyć w nurcie zero waste, bardziej przyjaznym dla środowiska.  

Działania edukacyjne North.pl

Od momentu powstania sklepu z częściami AGD i RTV jego założyciele szybko zorientowali się, że oferowanie samej części to za mało, aby produkcja elektrośmieci została ograniczona. Kluczem jest wiedza, jak jej użyć, a tę wiedzę nie każdy posiada. 
W 2011r. firma zaczęła więc nagrywać krótkie filmiki instruktażowe pokazujące, jak wymieniać poszczególne elementy w urządzeniach. Dzięki ogólnodostępnemu kanałowi, można szybko zareagować na usterkę w domu bez wzywania fachowców, oszczędzając pieniądze.

Później, w 2017 roku założyła również blog "Baza Porad", który oferuje ciekawe propozycje naprawy usterek na własną rękę, a także tipy, jak im zaradzić w przyszłości. Portal pokazuje, jak dbać o sprzęt użytku codziennego, aby zachować go w jak najlepszej kondycji na długie lata. Firma wierzy, że dzięki rzetelnym poradom na temat serwisowania, przekona społeczność, aby zaczęła bardziej dbać o sprzęt i starała się nadawać mu drugie życie we własnym zakresie. Każda naprawiona pralka to 56 kg mniej śmieci na wysypisku, których rocznie produkujemy około 12,8 mln ton.

Do tej pory North nagrał 278 filmów i utworzył 1455 wpisów blogowych. Marka wspiera domowe naprawy i dzieli się zdobytą wiedzą na przestrzeni lat zupełnie bezpłatnie. Wchodzące w tym roku „Prawo do naprawy” będzie sprzymierzeńcem marki w tym temacie, ponieważ dostęp do części zamiennych i serwisówek będzie o wiele łatwiejszy.

Inicjatywa "Naprawiaj, nie wyrzucaj"

W 2020 roku firm North rozpoczęła akcję "Naprawiaj, nie wyrzucaj". Idea ta ma na celu promowanie samodzielnego naprawiania sprzętu. W ramach #RepairChallenge domowi bohaterowie mogą podzielić się z użytkownikami efektami swoich napraw - od sprzętu AGD, aż po stare spodnie czy buty. Historie te są dowodem na to, że im się udało, więc Tobie również może się udać. Wystarczą chęci i mobilizacja. 

Misja firmy 

Niepohamowany konsumpcjonizm prowadzi do katastrofy ekologicznej i nadmiernego ocieplenia klimatu. North dzięki swoim inicjatywom podpowiada, jak zaczynając od siebie temu zaradzić. Misją firmy jest stałe wsparcie konsumenta w dbaniu o dom, bez wywierania negatywnego wpływu na środowisko. Dzielenie się wiedzą i edukowanie innych jest także wspaniałą inicjatywą społeczną.