Przemysł modowy jest obecnie drugą, najbardziej szkodliwą dla środowiska branżą. Nie ulega wątpliwości, że w dobie kryzysu klimatycznego producenci odzieży muszą przejść zieloną transformację.
Problem dostrzegła marka Gabriella, która zmianę postanowiła zacząć od siebie. Po wielu miesiącach prób, w fabryce przy Brukowej w Łodzi, wyprodukowała pierwsze na świecie rajstopy w 100% z przędz posiadających certyfikat Global Recycled Standard, czyli linię now! W jej skład wchodzą trzy klasyczne produkty – czarne rajstopy o grubości 20 den, 60 den i 100 den, które są równie wygodne i estetyczne jak bestsellery Gabrielli.
Przędze użyte do produkcji rajstop now! pochodzą w 100% z recyklingu,a tym samym są przyjazne środowisku! W procesie produkcyjnym ograniczono emisję CO2 do atmosfery o 90%, a zużycie wody o 80%. Ponadto w procesie barwienia zrezygnowano z etapu opierania, co pozwoliło zaoszczędzić kolejnych 40% wody. Na wszystkich etapach produkcji marka używa wyłącznie środków wegańskich. Opakowanie produktów now! powstało z materiałów FSC i w pełni nadaje się do przetworzenia – papier do recyklingu, a folia, która powstała na bazie PLA, czyli z włókna w 100% wykonanego z cukrów roślinnych, w tym przypadku z kukurydzy, do kompostowania.
Dzięki temu każdy element pudełka, zyskuje drugie życie!
Linia now! powstała nie tylko jako alternatywa dla tradycyjnych produktów pończoszniczych, ale także po to, by z czasem stać się głównym asortymentem marki Gabriella
- mówi Sebastian Krajda, Marketing Manager Gabrielli.
A będzie to nie lada osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że rodzinna firma z Łodzi wytwarza ponad milion par rajstop miesięcznie, a jej produkty trafiają do przeszło 50 krajów na świecie.
now! to znacznie więcej niż rajstopy, to zobowiązanie marki Gabriella, która dąży do zmiany oblicza produkcji w branży pończoszniczej.
Zrównoważony rozwój rozumiemy jako wyzwanie, które stoi przed całym współczesnym światem. now! otwiera nowy rozdział w historii pończosznictwa, wyznaczając kierunek rozwoju naszej firmy. Branża modowa musi się zmienić – zmiany zaczynamy od siebie
- dodaje Sebastian Krajda, Marketing Manager Gabrielli.
Marka podejmuje także inne działania mające na celu ochronę środowiska.
85% faktur wystawia tylko w wersji elektronicznej, a dokumentacja wewnętrzna drukowana jest na papierze z recyclingu. Gabriella zachęca także swoich Klientów i Partnerów Biznesowych, by korzystali z materiałów reklamowych i informacyjnych online.