ORZO people-music-nature - sieć zielonych restauracji

Restauracje ORZO people-music-nature znajdujące się m.in, w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu to miejska przestrzeń przyjazna nie tylko ludziom, ale również środowisku. Naturalność, ekologia, rośliny oczyszczające powietrze, gotowanie w nurcie zero waste - na to postawili założyciele ORZO, pokazując tym samym, że branża gastronomiczna może być eko!

Orzo zapewnia swoim gościom relaks i odpoczynek w środowisku wypełnionym palmami arekami, epipremnum złocistym, bluszczem czy zielistkami Sternberga. Rośliny te oczyszczają powietrze z toksycznego benzenu, ksylenu oraz toluenu, których stężenie w polskich miastach jest wysokie. Większość roślin znajduje się na liście ustanowionej przez NASA. Oznacza to, że są one wysyłane w kosmos, aby dostarczać kosmonautom świeżego tlenu.

W tej naturalnej miejskiej przestrzeni serwowane są dania przygotowane z poszanowaniem założeń filozofii zero-waste.

 

Ekologia od zawsze w DNA marki

Pandemia wymusiła na branży gastronomicznej dostosowanie się do rynku delivery. Masowo zwiększyła się produkcja opakowań jednorazowych, plastikowych sztućców i jednorazowych rękawiczek. Generowanie takich odpadów znacząco wzrosło na całym świecie. ORZO people-music-nature już w trakcie tworzenia konceptu stawiało na naturalność i ekologię. Walka z plastikiem, zanieczyszczeniem powietrza i marnowaniem jedzenia towarzyszą sieci restauracji już od dłuższego czasu. W zeszłych latach ORZO wprowadziło biodegradowalne opakowania, słomki i rozwiązania zero-waste. Restauracje walczą z marnowaniem jedzenia wykorzystując większość odpadów. Tworzą z nich marmolady, czipsy, wykosztują je do infuzowania napojów, a także do ozdabiania talerzy.

Cała karta koktajli dostępnych w Orzo opiera się na filozofii zero-waste i sustainability. Koktajle te są w 100% wegańskie!

Dania tworzone są ze składników pochodzących wyłącznie od lokalnych dostawców, bez użycia oleju palmowego. Serwowane w restauracjach jajka to ekologiczne „zerówki" posiadające certyfikat unijny. 

 

Food waste

Marnowanie żywności jest obecnie jednym z największych etycznych i społecznych problemów na świecie. Co więcej, negatywnie wpływa na środowisko naturalne. Dlatego tak ważne jest odpowiednie gospodarowanie jedzeniem.

W 2019 roku ORZO podjęło współpracę z zewnętrzną firmą specjalizującą się w projektach doradczo-wdrożeniowych w obszarze pomiaru i redukcji food waste. Z dużą dokładnością zbadano resztki poprodukcyjne w kuchni – ilość, strukturę i wartość niedojedzonej żywności. Dzięki temu badaniu restauracja dostrzegła kilka popełnianych błędów i od razu wprowadziła rowiązania, dzięki którym udało się jeszcze bardziej zminimalizować odpady żywnościowe.

Misja Orzo

Orzo swoimi działaniami przyczynia się do niemarnowania żywności, zmniejszenia produkcji plastiku i poprawy jakości powietrza.

Marka chce zwiększać świadomość ekologiczną Gości i restauracji konkurencyjnych.

Ziemia tonie w śmieciach – m.in. plastikowych słomkach i opakowaniach na wynos. Każdego roku marnowane są tony żywności. Produkcja oleju palmowego niszczy tropikalną faunę i florę. Każdy z nas może przyczynić się do zmiany, poprawy jakości powietrza i zatrzymania postępującego globalnego ocieplenia. Jako ORZO people-music-nature chcemy dawać dobry przykład, propagować ekologiczne działania i przekonywać ludzi do dbania o środowisko.

- mówi zespół Orzo

Więcej o: