Zrównoważony rozwój to lepszy stan środowiska. Pięć przełomowych decyzji znanego producenta żywności

Chcą, by ich zakłady były neutralne klimatycznie, zmniejszają ilość wykorzystywanego papieru i plastiku, tworzą opakowania w 100 proc. zdatne do recyclingu. Znany producent serów dbanie o środowisko wpisał w plan zrównoważonego rozwoju. Co jeszcze robi dla konsumentów i przyrody?

Dla największych, najnowocześniejszych firm świata kwestie związane z ekologią stają się elementem strategii. Giganci rynku rozumieją zarówno swój wpływ na środowisko, jak i oczekiwania konsumentów, którzy chcą, by kupowane produkty były wytwarzane w jak największym stopniu z poszanowaniem dla natury.

Redukcja użytego plastiku, papieru i wsparcie dla recyclingu. Tak Hochland dba o przyrodę

Jedną z firm, która wyznacza trendy na tym polu jest Hochland. Producent podjął pięć ważnych kroków, które w wymierny sposób przekładają się na ochronę środowiska. Po pierwsze przyjął plan zrównoważonego rozwoju, w którym założył na lata 2018-19 zredukowanie wykorzystywanych surowców. Ten istotny dla ochrony środowiska krok udało się wykonać – w przypadku tworzyw sztucznych redukcja wyniosła 110 ton rocznie, a papieru 418 ton rocznie. Ponadto plan na rok 2020 przewidywał zmniejszenie ilości wprowadzonego na rynek papieru o 46 ton.

Hochland robi też dużo, by jego opakowania mogły być wykorzystywane ponownie. Dlatego w kolejnym kroku producent serów przewiduje, że 100 proc. wytwarzanych przez niego opakowań będzie mogło zostać przetworzonych. W ten sposób firma przyczynia się do tworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym, w której surowce są poddawane ponownemu użyciu tak długo, jak to tylko możliwe. Redukuje to zużycie energii, wody oraz zmniejsza emisję dwutlenku węgla.

Hochland jest blisko natury, dlatego dba o stan zwierząt i neutralność klimatyczną

Firma ma jednak plany na rok bieżący i lata kolejne. W ramach przyjętej strategii chce do roku 2025 o 50 proc. zredukować emisję dwutlenku węgla. Ambitny cel neutralności klimatycznej zakładów ma zostać osiągnięty już w roku 2021. Firma założyła, że każdego roku jej wpływ na środowisko będzie malał o 1,5 proc.

Piotr Knauer, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland PolskaPiotr Knauer, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska Materiał promocyjny

"Zapisane szczegółowo w naszej strategii cele są celami całej organizacji, każdego pracownika Hochland Polska, niezależnie od miejsca pracy. Chcemy rozwijać nasz biznes tak, aby on istniał i funkcjonował w zgodzie z naturą i społeczeństwem, aby naszymi wyrobami mogło cieszyć jeszcze wiele pokoleń konsumentów" – podkreśla Piotr Knauer, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska.

Hochland jako firma głęboko związana z naturą postanowiła też zadbać o dobrostan zwierząt. 70 proc. dostawców mleka, z którego wytwarzane są lubiane przez Polaków produkty, musi spełnić surowe normy dotyczące stanu wykorzystywanych w produkcji zwierząt.

Firma angażuje też wszystkich swoich pracowników do dbania o środowisko naturalne na co dzień. Konsumenci zdają się te wysiłki zauważać, gdyż znany producent serków i innych produktów mlecznych otrzymał prestiżowe wyróżnienie Złoty Laur Klienta 2021 w kategorii Ekologiczne strategie w biznesie/przemyśle.

Złoty Laur Klienta 2021Złoty Laur Klienta 2021 materiał promocyjny

Więcej o: