Z pasji do biznesu i nowych technologii

W ramach kampanii WHERE NEXT? gośćmi trzeciego odcinka były Monika Żochowska i Ewa Dudzic-Filaseta, założycielki marki Glov oraz Przemysław Kuśmierek, CEO firmy migam.org. Prowadzący, Kamila Kalińczak i Michał Rejent, zapytali swoich rozmówców m.in. o to, jak pandemia wpłynęła na ich pracę, jak wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich odbiorców oraz o plany na przyszłość.

WHERE NEXT? to projekt, którego celem jest inspirowanie ludzi do stawiania sobie wyzwań. Tę inspirację mogą czerpać z rozmów z wizjonerami i pasjonatami w dziedzinie designu, kuchni, technologii oraz muzyki. Odcinki z serii WHERE NEXT? poruszają tematy wychodzenia ze strefy komfortu, radzenia sobie z trudnościami na drodze kariery, niespoczywania na laurach oraz rozwoju w danej branży.

Do rozmowy, w trzecim odcinku serii WHERE NEXT?, prowadzący zaprosili wizjonerów i innowatorów, którzy do życia i biznesu podchodzą w niesztampowy sposób. Sukces ich marek, Glov i migam.org, to wypadkowa ciężkiej pracy założycieli, ale także znalezienia luki na rynku.

Znalezienie luki oraz chęć pomocy ludziom, których funkcjonowanie w społeczeństwie jest utrudnione to case Przemysława Kuśmierka, założyciela firmy migam.org, oferującej m.in. usługę tłumacza online oraz autorskim systemem do wideo-połączeń dla osób Głuchych. Prowadzący zapytali CEO firmy, jak to się stało, że chęć pomocy ludziom Głuchym przekuła się w biznes.

Przemysław KuśmierekPrzemysław Kuśmierek 

W którymś momencie życia podjąłem decyzję, że nie chce już pracować w korpo. Chciałem znaleźć sobie miejsce, które robi dobre rzeczy. Wstać rano i mieć poczucie, że jest w tym jakaś misyjność. Przez przypadek trafiłem na osoby Głuche – po prostu szukałem, a jak człowiek czegoś szuka, to świat zapuka i powie mu „hej". Do dziś zrobiliśmy ćwierć milion tłumaczeń. – opowiadał Przemysław Kuśmierek.

W tej grupie społecznej występuje też duże bezrobocie. Również z tym problemem walczy migam.org: W ramach grupy Migam mamy też agencję pracy, która specjalizuje się w znajdowaniu pracy osobom Głuchym. – dodaje Kuśmierek.

W kolejnej części rozmowy Kamila i Michał poruszyli temat pandemii, która znacząco wpłynęła na funkcjonowanie świata w ostatnich kilkunastu miesiącach oraz zmieniła podejście do prowadzenia biznesu i modelu pracy. Prowadzący zapytali założycielki marki Glov, co pandemia zmieniła w ich firmie.

Na pewno dużą zmianą jest home office, chociaż zawsze marzyłam żeby przejść na taki tryb pracy. Oczywiście wymaga to zaaranżowania różnych dodatkowych narzędzi, takich jak np. Asana oraz zmiany kultury organizacji. – mówiła Monika Żochowska, współzałożycielka Glov.

Była przestrzeń na poprawienie pewnych procedur, przepływu informacji czy pracy nad projektami. – dodała Ewa Dudzic-Filaseta. Wszystkie narzędzia do pracy zdalnej, które wprowadziłyśmy, zostaną z nami. Otworzyłyśmy się też na współpracę z pracownikami z różnych części Polski. Do tej pory raczej zatrudniałyśmy w naszych dwóch oddziałach, Warszawie i Janowie Lubelskim.

Prowadzący poruszyli również temat digitalizacji i mediów społecznościowych, które w dzisiejszych czasach stają się nieodłącznym elementem prowadzenia firmy oraz kontaktu z klientami. Mogą być wspaniałym kanałem promocji produktu, ale też generować negatywne przekazy na temat marki.

Uważam, że dobrze ogarnięty negatywny feedback, może mieć bardzo pozytywny impakt. (…) Trzeba zadbać o klienta. Zawsze mówię do dziewczyn z customer service, żeby tak odpowiadały na zapytania, jak same chciałyby, aby odpowiedziano im i zadały sobie pytanie, czego oczekiwałyby od takiej marki, jak Glov. –  mówiła Monika Żochowska.

Ewa Dudzic-FilasetaEwa Dudzic-Filaseta 

W negatywnym feedbacku, jeśli nie jest hejtem, ważna jest też pokora. Należy przyjąć feedback, zastanowić się nad nim i pomyśleć, co zrobić jeszcze lepiej w przyszłości. – dodała Ewa Dudzic-Filaseta.

Żochowska opowiedziała również o jednej z influencerek zajmującej się tematyką eko, która skrytykowała firmę Glov na swoim kanale. – Kilka razy przesłuchałam ten materiał i pomyślałam „jak ja Ci dziękuję, że to zrobiłaś, wychwyciłaś wszystkie błędy".

Ten negatywny feedback pozwolił zmienić działania na bardziej ekologiczne. Marka Glov wprowadziła zamknięty obieg produktów, zbiera zużyte rękawiczki i przerabiają je na ławki, z których można skorzystać w zielonych miejscach w Polsce.

Założycielki opowiedziały również o planie projektu z jedną z dużych sieci drogerii, do której będzie można przynieść zużyte rękawiczki, które zostaną poddane recyklingowi.

Monika i Ewa idą z duchem czasu – stawiają na ekologiczne rozwiązania i zrównoważony biznes. Na pytanie WHERE NEXT? odpowiedziały:

To jeden z aspektów naszej drogi, żeby być bardziej sustainable. W tym roku wprowadzamy pierwszą linię kosmetyków do pielęgnacji, które będą składały się w 98% z naturalnych składników. Nasza marka przeszła też rebranding. Zamieniłyśmy wszystkie opakowania na superekologiczne, stworzone tylko z czystego papieru, nadającego się do recyklingu. – opowiedziała Ewa.

Moim marzeniem są, i chciałabym się na tym skupić, innowacyjne włókna, które nie będą syntetyczne, a biodegradowalne. – dodała Monika.

Spotkanie odbyło się w lokalu Weles należącym do założycieli Grupy Warszawa — gości pierwszego  odcinka serii WHERE NEXT?.

Zachęcamy do obejrzenia rozmowy: 

https://where-next.pl/odcinek-3/