Polacy pokochali święta zakupowe

Wyjątkowe oferty, dni atrakcyjnych obniżek i coraz popularniejsze stałe okazje zakupowe, takie jak Black Friday, są doskonałym pretekstem, żeby odwiedzić sklepy. Z takich promocji korzystają praktycznie wszyscy Polacy. Według badania przeprowadzonego przez SmartScope, blisko 85 proc. respondentów przyznało, że korzysta ze specjalnych promocji, z czego 60 proc. uważa takie dni za dobrą okazję zakupową. Co trzeci badany podkreśla, że zawsze ich poszukuje.

Trend, który stał się tradycją

Okazjonalne promocje z pewnością są dobrym powodem do zakupów, ale z roku na rok na popularności zyskują wyjątkowe dni, w których możemy upolować prawdziwe hity sprzedażowe. Świetnym przykładem jest Black Friday – najbardziej rozpoznawalne na świecie święto zakupowe, wywodzące ze Stanów Zjednoczonych i przypadające pod koniec listopada. Czarny Piątek stał się w Polsce, podobnie zresztą jak i na świecie, początkiem sezonu przedświątecznych zakupów. Jak pokazują wyniki badania SmartScope, dla 95 proc. osób jest to najbardziej znany dzień specjalnych obniżek. Tylko w ubiegłym roku ponad 60 proc. ankietowanych skorzystała z czarnopiątkowych obniżek cenowych.

Drugim pod względem popularności świętem zakupowym, z 52 proc. oddanych głosów, jest Cyber Monday – pierwszy poniedziałek po Black Friday, znany z gorących wyprzedaży i promocji dostępnych w sklepach internetowych. Wśród mniej popularnych okazji do korzystania z zakupów w promocyjnych cenach znalazły się Dzień Darmowej Dostawy (w tym roku przypadający 10 grudnia) oraz Dzień Singla (obchodzony 11 listopada) – odpowiednio 30 proc. i 13 proc. oddanych głosów.

Dobre oferty

RTV EURO AGD po raz pierwszy wystartowało z czarnopiątkowymi promocjami w 2014 roku. Wówczas Black Friday nie był jeszcze w Polsce tak popularny jak obecnie, więc zdecydowano się na wprowadzenie ich wyłącznie w sklepie internetowym euro.com.pl. Jednak już w 2017 roku sieć swoim klientom zaproponowała zamiast jednego Black Friday aż cztery Black Weeks – całe tygodnie atrakcyjnych promocji. To zresztą zbieżne jest z oczekiwaniami konsumentów. Według badania SmartScope, aż 57 proc. respondentów uważa, że promocje trwające cały miesiąc dają lepszą możliwość na znalezienie dobrej okazji niż te, które kończą się po upływie jednego dnia lub weekendu.

Także i w tym roku nie trzeba czekać do Czarnego Piątku, by upolować okazję na swój wymarzony produkt. Warto przez cały listopad odwiedzać RTV EURO AGD, ponieważ w każdym tygodniu w sklepach stacjonarnych i na euro.com.pl będzie pojawiać się świetny sprzęt elektroniczny i AGD w atrakcyjnych cenach.

Badanie zrealizowane przez firmę SmartScope metodą CAWI w okresie 26 lipca – 2 sierpnia 2021 na ogólnopolskiej próbie (N=1140) osób, które ukończyły 18 lat.