Czym teraz bawią się dzieci? Znajdź najlepsze prezenty w Internecie

Prezenty na komunię, na Dzień Dziecka, za dobre świadectwo. Do tego podarunki na urodziny, imieniny albo po prostu bez okazji. Dziadkowie mają wiele okazji, aby obdarować swoje wnuczęta. No właśnie - tylko czym? Z pomocą przychodzi Internet.

Z jednej strony gotówka jest najprostszym, ale i najpowszechniejszym prezentem dla wnuczki lub wnuka. Z drugiej strony – co tu dużo mówić – inne prezenty nie zawsze bywają trafione. A zobaczyć rozczarowanie na twarzy ukochanego wnuka to wielka przykrość. Zabawy i zabawki zmieniają się, podobnie jak trendy. To, co raptem pół roku temu było na topie, dziś może być już niemodne, tandetne i przaśne.

Radą w sprawie wyboru prezentu może nam posłużyć ekspedient w sklepie. No tak, ale gdzie właściwie powinniśmy szukać tego prezentu? W sklepie z zabawkami, z elektroniką, w sklepie sportowym, księgarni, a może w butiku?

Po poradę zdecydowanie lepiej wybrać się więc… do sieci. Tu wszystko mamy w jednym miejscu. To także świetny wybór, gdy mamy już wstępną inspirację co do podarunku, ale musimy ją nieco sprecyzować. Przykład? Książka autora, którego uwielbiają nasze wnuki. W Internecie spokojnie zapoznamy się z recenzjami czy opisami poszczególnych tytułów. Bez pośpiechu, za to z namysłem wybierzemy najlepszy prezent. W sklepie decyzja może być dużo trudniejsza.

Nie mówiąc już o tym, że w sieci prawdopodobnie uda się nam tę pozycję znaleźć. Jeśli nie w jednym sklepie internetowym, to w innym. W księgarni takiej gwarancji nie ma.

Internet to także świetne miejsce do poszukiwania prezentów najpiękniejszych i „idealnych". Przykład? Domek dla lalek. W sklepie wybór będzie ograniczony. W sieci da się znaleźć z kolei prawdziwe cudeńka. Sama babcia lub dziadek mogą mieć zresztą niezłą frajdę przy takich poszukiwaniach!

Sklepy internetowe z myślą o osobach 50+

Internet to wspaniałe miejsce nie tylko do szukania inspiracji, lecz także po prostu do zakupów. Tym bardziej że kolejne sklepy i platformy zakupowe dostrzegają w osobach w wieku 50+ grupę, na której warto skupić swoją uwagę i wysiłki edukacyjne, np. organizując liczne webinary czy szkolenia. Powstają uproszczone wersje stron internetowych czy specjalne infolinie, rozbudowywane są także inne narzędzia szybkiego kontaktu pomiędzy klientem a ekspertem (np. czat).

Wszystkie te rozwiązania mają wesprzeć osoby powyżej 50. roku życia w obcowaniu z wirtualnym światem i pokazywać im zarówno możliwości, jakie tam mają, jak i zasady bezpieczeństwa. Rozwiązania te służą także konsumentom radą i pomocą w kwestiach, przed którymi dziadkowie i babcie na początku mogą czuć lęk. To zarówno sprawy kluczowe – jak koszty, metody płatności, metody dostawy czy planowany termin dostarczenia przesyłki – jak i zagadnienia bardzo prozaiczne. Nawet takie, jak to, czy dodanie jakiegoś produktu do koszyka skutkuje obowiązkiem zapłaty (nie, można towar usunąć, tak jak w stacjonarnym sklepie może odłożyć makaron na półkę, zanim się za niego nie zapłaci) albo kiedy właściwie transakcja się kończy i gdzie można znaleźć jej potwierdzenie (odpowiedź – m.in. na mailu albo na koncie klienta w danym e-sklepie).

Osoby 50+ w coraz większej liczbie sklepów internetowych i platform zakupowych są prowadzone niemal za rękę, tak, aby czuły się bezpiecznie. Badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej wskazują, że jedną z głównych wątpliwości jest obawa przed oszustwami – dlatego tak ważna jest możliwość błyskawicznego zasięgnięcia opinii eksperta e-sklepu – czy to poprzez czat, czy mailowo albo telefonicznie.

Nie od razu Rzym zbudowano, ale wszystkie te działania platform zakupowych sprawiają, że osoby powyżej 50. roku życia zaczynają czuć się w sieci jak ryba w wodzie. Przez wiele lat mówiło się o nich jako grupie „wykluczonej cyfrowo", ale z roku na rok takie diagnozy mają coraz mniejszą rację bytu.

Dane UKE wskazują, że z Internetu korzysta już 73 proc. Polaków w wieku 60 lat i więcej, a dziewięć na dziesięć osób z tej grupy deklaruje, że korzystanie z sieci jest dla nich ważne. Dla sklepów internetowych to sygnał, że ta duża grupa (ok. 10 mln osób) jest już ich potencjalnym klientem i wymaga „opieki". Kolejni internetowi gracze w Polsce to widzą i szeroko otwierają się na osoby 50+. Z korzyścią dla obu stron.