Komentarze (176)
GDDKiA: Odcinek zakopianki najtaniej chcą zbudować Chińczycy. Minister: oferty są badane, czy nie zaproponowano rażąco niskiej ceny
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • marf987

    Oceniono 7 razy 3

    a co? jak wybiorą Chińczyków to będzie za małe pole dla wyłudzeń na rydza

  • r0b0l_reaktywacja

    Oceniono 17 razy 3

    ile jeszcze razy przeczytam że główne kryterium to cena?

    W SIWZ można zawrzeć takie wymogi, że wygra najlepsza lub wskazana firma. Zakres po nowelizacji ustawy o zamówieniach publicznych jest na prawdę duży, na tyle, że można udópić uczciwego zwycięzcę każdego przetargu

    Czy wy w tej Polsce już na prawdę jesteście na poziomie przedszkola dla downów?

    Nie rządzący ani inni politycy, bo na nich od dziesięcioleci zwalacie wszystkie swoje zaniedbania.

    Skąd się oni wzięli bo przecież nie z Izraela

    Gdyby Żydzi zarządzali polskim krajem to by tu było komfortowo i bogato

  • euro-news

    Oceniono 2 razy 2

    zwykle odrzuca się najdrozsza i najtansza oferte i wybiera z pozostałych

  • zytnickilech

    Oceniono 6 razy 2

    Niech buduja

  • cozabadziew

    Oceniono 1 raz 1

    No jasne, przetrzepać tych chińczyków... Najwyraźniej w kosztach inwestycji nie uwzględnili łapówek jakie będą musieli zapłacić misiewiczom z Pisu za przyznanie im kontraktu...

  • wk-19

    Oceniono 1 raz 1

    Błagam o rzetelną analizę ofert. Mamy rażąco wysokie "koszty". Budujemy najdrożej w Europie. Łatwo wydawać cudze pieniądze. GDBDiA to najgłupsza merytorycznie i najbardziej skorumpowana instytucja w Polsce. Jeszcze przed kilku laty w miejsce inżynierów zatrudniano niebieskich lub zielonych. Nikt w tej instytucji nie analizuje kosztów. Obowiązuje zasada ' im drożej tym lepiej" Wykonuje się plan wydawania pieniędzy a nie budowania dróg i autostrad.

  • wk-19

    Oceniono 1 raz 1

    Wiem coś na ten temat! Cena nie musi być rażąco niska. W Polsce drogi budowane są za rażąco wysoką cenę. Pamiętajcie mądrale mamy najdroższe drogi w Europie. pomyślcie o tym capy jedne. Szkoda, ze po pierwszych doświadczeniach firm chińskich prokuratura nie wszczęła dochodzenia w sprawie zmowy. Wszyscy podnieśli ceny dwu i trzykrotnie!!! aby z tego złotego interesu wykopać Chińczyków .

  • adamjh

    Oceniono 1 raz 1

    Tak drogo? przeciez mialo byc taniej. Czyli PiS kradnie wiecej od PO! Bo przeciez wystarczy nie krasc!

  • guest_wiec1

    Oceniono 5 razy 1

    Zara, zara.... Czy to znaczy, że pas jezdni bedzie miał 1,75m szerokości ? To ma być droga dla pojazdów mechanicznych, czy droga rowerowa...? Jak na drogę rowerową, to chińczyki są stanowczo za drodzy.

  • Grzegorz Bury

    0

    Jest bardzo prosty i skuteczny sposób wybierania optymalnej oferty. Odrzuca się najwyższą i najniższą cenę, z pozostałych wylicza się średnią arytmetyczną i przetarg wygrywa cena najbliższa średniej. Otrzymamy cenę, za którą spokojnie można zrealizować daną inwestycję. A Chinczycy?..., Pamiętajmy Covec.

  • qawsedrftg

    0

    Taka droga do kilku powiatowych miasteczek, bez większego tranzytu za granicę, ale by Warszawka mogła sobie z okazji długich weekendów stać w korkach w bardziej eleganckiej scenerii. Zakopane na brak chętnych i tak nie narzeka, a małe miasteczko nie przyjmie ruchu z ekspresowej drogi.

  • marco35

    0

    W niemieckim prawie zamówień publicznych jest regulacja, że po otwarciu ofert najniższą i najwyższą ofertę z automatu się odrzuca. Powinni tak zrobić i u nas.

  • rabbi.rozencwajg

    0

    Zasada jest taka że na dzień dobry odrzuca się najdroższą i najtańszą ofertę.

  • 99venus

    0

    Chińczycy budują w Polsce drogi?Ludzie,przecież to jest chore.Już raz zaczynali.

  • jakub13579

    0

    Droga szybkiego ruchu o jezdniach szerokości 3,5 metra każda ? To tak jak u mnie na podwórku wjazd do garażu.
    Wiele głupot robi się w Polsce. Ale ta wynika chyba tylko z przyrodzonej głupoty pana dziennikarza.

  • camelot88

    0

    Chińczyków już przerabialiśmy negatywnie na autostradzie. Ja bym wybrał drugą ofertę od dołu. Będzie bezpiecznie.

  • gerbezuk

    0

    Gdyby zastosować regułę, że bez rozpatrywania odrzuca się najdroższą i najtańszą ofertę to może firmy przestałyby strać się być najtańsze... każdy wyceniałby w sposób realistyczny.

  • lao.premis

    0

    Oczywiście że cena jest rażąco niska, skoro stanowi połowę oferty najdroższego oferenta. W budownictwie marże są niskie, więc Chińczycy musieliby sprowadzać od siebie nie tylko ludzi ale też materiały. Już mieliśmy raz chińskiego wykonawcę na autostradzie i pamiętamy jak to się skończyło.

  • tom_bom323

    Oceniono 2 razy 0

    NIEEEEEEEEEEEEEEE!!!
    Wszystko, nawet magistralę Ziemia-Księżyc, byle nie Zakopiankę!!!

  • kiwdu53

    0

    Była kiedyś taka firma chyba DROMEX. Budowała w kraju, ale też na świecie i to bardzo nowoczśnie (widziałem w Iraku). Gdzie jest?

  • brejwik

    Oceniono 4 razy 0

    Czy w Chinach jest wolność gospodarcza dla przedsiębiorców z Europy ? Czy europejski biznesmen może w Chinach swobodnie otworzyć firmę i prowadzić biznes ?
    Odpowiedź brzmi: nie !
    No więc kitajce wy pie rda lać z naszego pięknego kontynentu.Możecie wrócić jak będzie symetria w swobodzie prowadzenia biznesu w PRC I EU.

    Nie mogę pojąć dlaczego Unia Europejska pozwala na tak nierówne traktowanie podmiotów gospodarczych w obu gospodarkach ? O prawach człowieka na które tak przeczulona jest Europa już nie wspomnę.

  • Wolw Gang

    0

    Proponuję poczytać statystyki odnoszące się do budowy dróg w CHRL......strach się bać jak wejdą na Europejski rynek;-))))
    Problem jednak w tym, ze nikt ich nie wpuści.....w Europie i Polszy ma być urwa drogo....niekoniecznie solidnie;-)

  • grr-5

    0

    Firmy (szczególnie chińskie) które nie budowały w Polsce (a nawet w Europie)żadnych dróg i nie mają żadnego zaplecza nie powinny być dopuszczane do tak wielkich kontraktów.Jak chcą wejść na nasz rynek proszę bardzo,niech zaczną od budowy dróg powiatowych czy wojewódzkich a nie rzucać ich od razu na odcinek o wartości kilkuset mln zł.Na 100% skończy się to jak w przypadku Covecu.Nikt nie będzie woził materiałów budowalnych z Chin jak twierdzą tu niektorzy bo to nierealne i nieopłacalne,również "tania" chińska siła robocza to już mit,Covec zatrudniał Chińczyków i nawet im nie płacił podobnie jak naszym podwykonawcom.

  • gucio513

    Oceniono 2 razy 0

    Mam nadzieje, ze tym razem decydenci odrzuca natychmiast ta "najtansza" oferte i nie pojda na jakiekowiek "sugestie" bo bedzie to kosztowalo podwojne opoznienia i mnostwo klopotow formalnych. Klient, ktory idzie z nimi na "uklady" udostepnia im swoje podgarle do trzymania w trakcie pozniejszych sporow. Oby to nie byl drugi COVEC ktoremu Azerowie dziesiec lat temu musieli zdrowo doplacic zeby "skonczyli" robote. Chinczycy wrecz nie dopuszczaja do jasnych, przejzystych kontraktow. Wszelkie warunki i zastrzezenia rozsypuja w calym zagmatwanym kontrakcie, ktory chca narzucic partnerowi. Jesli sie to im nie udaje, wola odstapic od projektu....

  • leszekzgd

    0

    Kitajców już przerabialiśmy.

  • floryda77

    0

    Chińczycy budują swoimi ludźmi, co nie jest fajne. Pensja Chińczyka nie wiele już się różni od naszej i to jest ewidentny dumping. Na roboty infrastrukturalne nikt nie chce ich wpuścić w Europie. Godzą się tylko biedne zadłużone kraje.

  • Oceniono 6 razy 0

    Przetargi w polsce tak wygladaja ze w komisji przetard gowej podejmuja decyzje niekompetentne osoby po szkole a ekonomicznej - wiadomo ze nie maja pojęcia o kosztach budowy bo nie znaja sie na technologii robót. Odnośnie ceny to podstawiają się sami swoi z taka cena czy maja wygrać czy przegrać - umawiają się. i tak Polska gospodarka popada w ruinę bo sie liczą zyski dla wtajemniczonych a brak efektywności gospodarowania się nie liczy w gospodarce rabunkowej kraju. .

  • karo80.0

    Oceniono 6 razy 0

    Jedno pytanie: PO CO? Nikt normalny nie pojedzie do zasyfionego, zatłoczonego, góralsko/chciwego, pisowskiego, obciachowego Zakopanego, niezależnie od jakości „zakopianki”.

  • dublet

    Oceniono 4 razy 0

    Prawie 5 razy drożej, niż w Niemczech! PiS musi się nachapać !

  • stagrz20

    Oceniono 2 razy 0

    Polak przed szkodą i po szkodzie głupi.

  • Oceniono 8 razy 0

    Polska ma bardzo dobrze wyszkoloną kadrę inżynieryjną od robotnika do inżyniera i nie potrzebuje pomocników z Chin , ani adwokatów.- figurantów z koryta władzy specjalistów od gospodarki rabunkowej Polski do bezkarnego szastania pieniędzmi Polaków

  • wawka3791

    Oceniono 10 razy 0

    Kuźwa, zapomnieli przecheru z Covec-iem??? Po tym przekręcie żadna chińska firma nie powinna mieć możliwości startowania w przetargach!!! Dziwne, że w Niemczech drogi budują Niemcy, we Francji Francuzi (jakby ich nie zwał), we Włoszech Włosi i nawet w Turcji Turcy. Tylko u nas byle nie Polacy.

  • kacza.zupa1

    Oceniono 10 razy 0

    a zapłacili kary za swoje poprzednie budowle drogowe w Polsce ?
    Czy im się upiekło ?

  • borsuk07

    Oceniono 1 raz -1

    Spółka Mostostal Warszawa wchodzi w skład hiszpańskiej grupy Acciona / wysoka oferta cenowa /

  • fletniapana

    Oceniono 1 raz -1

    Nawet przepisać nie potraficie. Nie Rudawka a Rdzawka!

  • Chris Davidovki

    Oceniono 1 raz -1

    Chinczycy podepna sie pod program Jedwabnego Szlaku/Azjatyckiego Banku..........i glupki w rzadzie beda musieli zagwarantowac "inwestycje" skarbem Panstwa, Chinczycy to mistrze biznesu

  • mupetman

    Oceniono 3 razy -1

    Jeśli we wszelkich przetargach głównym kryterium jest cena (jak najniższa), to nie ma się co dziwić, że takie rzeczy się dzieją, a potem wykonawca albo robi byle jak, albo w ogóle nie robi. Chińczycy już przy A1 pokazali, jak się tanio.
    A wystarczyłoby przetargi oceniać jak skoki narciarskie - odrzucać najdroższą i najtańszą ofertę.

  • smiki48

    Oceniono 7 razy -1

    panie Adamczyk, poproś ludzi z ambasady w Pekinie o informacje ile w Chinach kosztuje wykonanie 1 km autostrady czy szybkiej kolei. Wówczas stwierdzisz, czy jest to zaniżona cena, czy też nie. A przecież powszechnie wiadomo, że w Polsce drogi są budowane najdrożej w Europie.
    I jestem pewien, że GDDKiA i inni zrobią wszystko aby ofertę Chińczyków uwalić. Dlaczego? Bo psują rynek i pokazują, że można coś zrobić znacznie taniej. A policzcie ile wynosi tylko 2 % od miliarda. Za takie pieniądze sprzeda się większość decydentów.

  • rstipes

    Oceniono 1 raz -1

    Sprzedajcie chinczykom dusze za mala cene jesli was stac.

  • popijajac_piwo

    Oceniono 9 razy -1

    Serio zamierzacie komunistom którzy są jeszcze dofinansowani przez własny rząd żeby przetarg wygrać płacić? Kazałbym im zbudować, a potem spier.dalać...

  • mniklasp

    Oceniono 6 razy -2

    widac ze oferta zostala napisana z sufitu Polacy nie maja pojecia jak pisac oferte , nie wiedz co chca i ile to kosztuje , polagaja na oferentach i alej nie wiedza co ile kosztuje poniewaz nigdy sami nie robia obliczen , pisanie przez ministra ze ma byc przewalone 1.5 ml szcesc ziemi jest glupie, kto wie ile to jest oprocz tego co ma przewalac ? Jak mozna dwac jakies punkty np za nawierzchnie, Nawierzchnia ma byc dokladznie sprecyzowana i koniec , najpierw jest tzw preliminacyjna oferta wykonalnosci na bardzo dokladne wymagania techniczne , jakosciowe itp Rozrzut 100% znaczy ze polska oferta byla " wybudujecie nam dwupasmowa droge , 16 km " W Polsce jaja sa dalej , amatorzy jak byli tak sa. Daleko im do Ameryki

  • kato-rznik

    Oceniono 4 razy -2

    Można wprowadzić już teraz opłaty za przejazd zakopianką, np. po 50 zł do tego nie potrzeba autostrady, tylko odpowiednią regulacja ruchu,. Plus, opłata za wjazd do Zakopanego, np. 10 zł. Tak jest w Oslo, Bergen æ, sprawdzi się i w Zakopanem.
    Najpierw zacząć od budowy kolei.

  • mr.superlatywny

    Oceniono 8 razy -2

    "706,245 mln zł" Po co amerykanski Format liczb ?? Po europejsku jest po kazdym trzycyfrowym "bloku" kropka, a nie przecinek !

  • kluskajarcano

    Oceniono 8 razy -2

    Wystarczy nam już chińszczyzny na zakopiańskim rynku, poza tym tanie mięso psy jedzą... Mamy swoje dobre polskie firmy i należy im powierzyć budowę tego odcinka zakopianki.

  • tonieemail

    Oceniono 4 razy -2

    coś mi się zdaje że tajna ugoda przewidziała że chiniole mogą raz jeszcze wystartować. I kasa będzie się wszystkim zgadzać. Oj nie ładnie pisiorki.

  • Oceniono 5 razy -3

    nawet projektant się , kierownik budowy ani inspektor nie maja kwalifikacji do orzekania o przetargach - bo się nie znają na kosztach - dokumentacji projektowo-kosztorysowej i analizach techniczno finansowych w robotach budowlanych wykonania autostrad , a kosztorysantów nie zatrudniają już 30 lat - bo kontrola kosztów by przeszkadzała w rozkradaniu Polski.

  • kolektywnie

    Oceniono 13 razy -3

    Chińczycy mają najwięcej kasy na łąpówki więc pewnie wygrają przetarg.Ostatnio cały Sejm maszeruje do chinskiej ambasady na kolacje więc sukces gwarantowany.Podatnik za to zapłaci a autostrady nie będzie!

  • Oceniono 6 razy -4

    Najtaniej to zależy dla kogo najtaniej - bo dla figuranta może być najtaniej , a dla specjalisty inzyniera nieefektywnie jak przy budowie autostrad Chińczycy zawyzyli czterokrotnie tzn o 400 % koszt wykonania autostrad w Polsce w poróznaniu do kosztu budowy autostrad w innych krajach UE- TZN ZE TO BYŁA H JAWNA KORUPCJA

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX