700 koni mechanicznych pod maską i 2 sekundy do 100 km/h... Oto pierwsze superauto z drukarki 3D

Waży niecałe 650 kg, wyposażony jest w 700-konny silnik, który rozpędza go do 100 km/h w 2,2 sekundy... Oto Blade, czyli pierwszy na świecie supersamochód wydrukowany w technice 3D.
Drukowanie 3D znajduje coraz to nowsze zastosowania - od medycznych implantów, przez przedmioty codziennego użytku, aż po drukowanie całych mostów. Teraz do tego katalogu dochodzi jeszcze samochód. I to nie byle jaki - pierwszy samochód wydrukowany tą techniką będzie szybszy od większości superaut.

KLIKNIJ, BY ZOBACZYĆ DUŻE ZDJĘCIE >>>

Blade - pierwszy samochód w technice 3Dźródło: divergentmicrofactories.com

Ekologicznie, tanio i bezpiecznie

Blade, bo tak nazywa się ten samochód, ma być bardziej ekologiczny, lżejszy i bezpieczniejszy od normalnych samochodów. Dzięki zastosowaniu wydrukowanych techniką 3D aluminiowych elementów połączonych za pomocą specjalnych rurek z włókna węglowego waży tylko 10 proc. tego co tradycyjne auta. Jednocześnie pomimo niewielkiej wagi wynoszącej zaledwie 635 kg samochód będzie wyjątkowo wytrzymały i bezpieczny.

Szybszy niż Porsche i Lamborghini

Pod maską tego superauta kryć się będzie 700-konny silnik, dzięki któremu Blade będzie osiągał prędkość 100 km/h w zaledwie 2,2 sekundy. Dla porównania, Porsche 911 Turbo według producenta setkę osiąga w 2,9 sekundy, a Lamborghini Aventador - w 2,7 sekundy. Do tego wszystkiego auto będzie się charakteryzowało wyjątkowo niską emisją spalin, według producenta zanieczyszczenia będą wynosiły zaledwie 1/3 tego, co emitują auta elektryczne.

"Demokratyzacja" produkcji

Divergent Microfactories nie podaje, ile Blade będzie kosztować, wiadomo natomiast, że firma zamierza wyprodukować i sprzedać niewielką liczbę tych aut w najbliższej przyszłości.

Oprócz zaprezentowania swojej technologii oraz prototypu auta firma ogłosiła również plany demokratyzacji produkcji samochodów. Celem Divergent Microfactories jest oddanie technologii w ręce niewielkich zespołów na świecie, co pozwoli im tworzyć mikrofabryki i budować w nich własne samochody. Firma nie wyklucza jednak stworzenia czegoś większego w przyszłości.



Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Zainstaluj wtyczkę Gazeta.pl na Chrome >>>

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas