Koniec wojny McDonald's z Burger Kingiem? Miała być wspólna kanapka. Niestety, jedna z sieci nie chce się zabawić

Na rynek miał trafić McWhooper - wspólna kanapka McDonald's i Burger Kinga. Na jeden dzień, w jednej restauracji, z okazji międzynarodowego dnia pokoju. A przynajmniej chciał tego BK. "Skończmy burgerową wojnę" - apelował do konkurenta. Jak na propozycję zareagował producent Big Maca?
W "liście otwartym" do McDonald's, opublikowanym w "New York Times", "Chicago Tribune" i na specjalnie na tę okazję stworzonej stronie internetowej, Burger King kieruje do swojego konkurenta wyjątkową propozycję. Z okazji międzynarodowego dnia pokoju obie sieci mają połączyć siły, otworzyć wspólną restaurację i serwować klientom specjalną kanapkę McWhooper.

Przedstawicieli Burger Kinga zainspirowało hasło "Z kim się pogodzisz?", którym brytyjska organizacja Peace One Day promuje na całym świecie dzień pokoju, obchodzony corocznie 21 września. Propozycja była prosta: jednodniowe zawieszenie broni z McDonald's.

Wynikiem jednodniowej współpracy miałaby być kanapka McWhooper, która miałaby zawierać to, co najlepsze z Whoopera i Big Maca. Burger King zaprojektował już nawet specjalne opakowania na kanapki i ubrania dla pracowników z logotypami obu firm. W zbudowanej na jeden dzień restauracji w Atlancie klientów obsługiwać mieliby pracownicy obu sieci. "Let's end the beef, with beef" - pisze Burger King ("Skończmy z pretensjami z pomocą wołowiny").

McDonald nie chce się bawić

Niestety McDonald's nie przypadł do gustu pomysł konkurenta. Steve Easterbrook, prezes firmy, odpisał na Facebooku, że bardzo spodobały mu się intencje, ale jest przekonany, że obie firmy mogą zrobić razem coś znacznie większego, aby osiągnąć założony cel. Obiecał, że jego marka będzie szerzyła ideę pokoju na całym świecie i zaproponował to samo Burger Kingowi. W post scriptum Steve napisał, że następnym razem wystarczy zwykły kontakt telefoniczny.

Dear Burger King, Inspiration for a good cause... great idea. We love the intention but think our two brands could...

Posted by McDonald's on 26 sierpnia 2015


Odpowiedź McDonalda nie spodobała się użytkownikom Facebooka. Pod wpisem prezesa od razu pojawiło się wiele negatywnych komentarzy. "Zakończenie 'burgerowej wojny' 21 września byłoby niezłą zabawą i wyjątkowym sposobem na podniesienie świadomości w imię pokoju. Wstydź się Mcdonald" czy "idiotyczna odpowiedź" to łagodniejsze z komentarzy.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

POLUB NAS