Millenialsi w pracy. Jakie cechy ich charakteryzują i jak odbierają ich szefowie?

Należysz do pokolenia Y i zastanawiasz się, jakie charakterystyczne zachowania twoich rówieśników widzą menedżerowie i w jaki sposób je postrzegają? Szef dużej międzynarodowej organizacji odpowiada na te pytania.
Kim są millenialsi, zwani również pokoleniem Y? Neil Howe z Uniwersytetu Yale, współautor pracy "Pokolenia" ("Generations"), określa tym terminem osoby urodzone w latach 80. i 90., a za główne zjawisko je charakteryzujące uważa ideę używania technologii do utrzymywania kontaktu wszystkich ze wszystkimi.

Skip Prichard, amerykański bloger i prezes OCLC (międzynarodowej organizacji członkowskiej zrzeszającej biblioteki), postanowił zmierzyć się z tematem millenialsów w pracy i stworzył mały przegląd cech, które charakteryzują przedstawicieli pokolenia Y, w którym uwzględnił też to, w jaki sposób ich zachowanie odbierają szefowie:

1. Wartość rzeczywista: równowaga życiowa; Postrzeganie przez szefa: samodzielność

Millenialsi chcą pracować wtedy, kiedy chcą, czyli samodzielnie ustalać swój grafik. Uważają, że dopóty nie muszą przejmować się harmonogramem pracy, dopóki właściwie wywiązują się ze swoich zadań.

2. Wartość rzeczywista: chęć bycia nagradzanym; Postrzeganie przez szefa: kompetencja

Uważają, że zasługują na docenienie i nagradzanie. Chcą szybko piąć się po szczeblach kariery, ale niekoniecznie na zasadach określonych przez kierownictwo.

3. Wartość rzeczywista: wyrażanie siebie; Postrzeganie przez szefa: pomysłowość

Millenialsi posiadają dużą wyobraźnię i mogą zaoferować świeże i niepowtarzalne spojrzenie na wiele sytuacji i problemów. Wyobraźnia może ich jednak dekoncentrować i utrudniać im udział w uporządkowanych, mechanicznych procesach albo uniemożliwiać skupienie się na rozwiązaniach sprawdzonych przez daną firmę i opłacalnych dla niej z punktu widzenia ograniczeń czasowych i organizacyjnych.

4. Wartość rzeczywista: atencyjność; Postrzeganie przez szefa: egocentryzm

Millenialsi są postrzegani jako osoby bardziej zainteresowane tym, jak są traktowane przez innych, niż tym, jak sami traktują ludzi ze swojego otoczenia. Wynika to z tego, że często są pochłonięci własną potrzebą słuchania pochwał czy zdobycia zaufania współpracowników i szefostwa.

5. Wartość rzeczywista: dążenie do sukcesu; Postrzeganie przez szefa: asekuracja

Często się złoszczą, oburzają i obarczają innych odpowiedzialnością w odpowiedzi na krytykę i ocenę ich pracy. Chcą być chwaleni, gdy pracują dobrze, ale nie są przyzwyczajeni do słuchania gorzkich słów, gdy ich praca nie do końca wygląda tak, jak powinna.

6. Wartość rzeczywista: nieformalność; Postrzeganie przez szefa: gburowatość

Ich sposób komunikowania się może być odbierany jako opryskliwy. Są postrzegani jako osoby nieprzywiązujące wagi do dobrych manier i niezaprzątające sobie głowy zwrotami typu: "proszę" czy "dziękuję". Nieważne, czy zachowanie to jest celowe czy nie, najczęściej odbierane jest jako lekceważenie.

7. Wartość rzeczywista: wielozadaniowość; Postrzeganie przez szefa: roztrzepanie

Millenialsi zdobywają uznanie za swoje zdolności intelektualne, ale często są postrzegani jako osoby, które nie dbają o szczegóły. Ciężko jest im się skupić na zadaniach, które ich nie interesują.

8. Wartość rzeczywista: skupianie się na rzeczach istotnych; Postrzeganie przez szefa: obojętność

Millenialsi poświęcają mało energii na robienie rzeczy, których nie uważają za istotne. W rezultacie często są postrzegani jako nieostrożni, apatyczni i niezainteresowani tym, nad czym pracują.

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas