Proama - nowy ubezpieczyciel na polskim rynku

Francuski ubezpieczyciel Groupama będzie działał w Polsce pod nazwą Proama. Powód? Groupama za bardzo kojarzy się z Grouponem. Poza tym Polacy mieli problem z przeczytaniem nazwy po angielsku. Proama będzie sprzedawać polisy OC, AC i ubezpieczenia dołączane do produktów bankowych
Dlaczego nie Groupama? - Z badań konsumenckich, jakie przeprowadziliśmy z Polakami, wynika, że Groupama kojarzy się przede wszystkim z Grouponem, badani nie łączyli nazwy z ubezpieczeniami. Mieli też problem z przeczytaniem nazwy po angielsku - tłumaczy Robert Sokołowski, szef Proamy w Polsce.

Dodaje, że pierwsza część nazwy Proama - "pro" - odzwierciedla profesjonalizm i wieloletnie doświadczenie w ubezpieczeniach. Drugi człon nazwy "ama" nawiązuje do historii ubezpieczyciela, która sięga 1900 roku, kiedy została założona francuska firma o nazwie Assurances Mutuelles Agricoles (AMA).

Groupama, francuski ubezpieczyciel sprzedający polisy w 14 państwach na świecie, na wiosnę wejdzie do Polski. Swoją działalność zacznie od sprzedaży polis komunikacyjnych OC i AC przez nieomal wszystkie możliwe kanały dostępu: internet, telefon, multiagencje i banki. - Biznes ubezpieczeniowy wymaga skali, a w Polsce ubezpieczenia komunikacyjne stanowią prawie 60 proc. ubezpieczeń majątkowych, dlatego od nich zaczynamy - mówi Sokołowski.

Większość osób pracuje w Lublinie, gdzie jest siedziba operacji i likwidacji szkód. Taka lokalizacja została wybrana, żeby m.in. zmniejszyć koszty administracyjne. W Warszawie mieści się jedynie zarząd, dział informatyczny i marketing.

Kiedy Polacy będą mogli kupić polisy Proamy? - Musimy jeszcze poczekać. Obecnie testujemy systemy i procesy. Na razie zatrudniliśmy 117 osób - mówi Sokołowski. Dodał, że jeżeli biznes będzie się dobrze rozwijał, to do końca przyszłego roku Proama może zatrudnić nawet kilkuset pracowników i kilka tysięcy agentów ubezpieczeniowych.

Co później? Ubezpieczyciel będzie negocjował umowy z bankami na sprzedaż polis dołączanych do produktów bankowych. Celuje w ubezpieczenie autocasco dołączane do kredytów samochodów. Wykupienia takiej polisy wymagają wszystkie banki, udzielając kredytu na zakup auta. Proama chce również rozwinąć sprzedaż ubezpieczeń od utraty pracy, które dołączane są do kredytów gotówkowych i hipotecznych.

Więcej o: