Najwięcej skarg na ubezpieczyciela MTU

Ze zestawienia przygotowanego przez Polską Izbę Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych wynika, że wśród dziesięciu największych ubezpieczycieli klienci najczęściej skarżą się na towarzystwo ubezpieczeniowe MTU należące do sopockiej Ergo Hestii.
Co roku najwięcej skarg dotyczy ubezpieczeń majątkowych, czyli m.in. polis na auto czy mieszkanie, wpłynęło od klientów PZU. Nic w tym dziwnego, to w końcu największy ubezpieczyciel w Polsce, a jego udział w rynku wynosi około jednej trzeciej. Kiedy jednak spojrzymy na relację udziału skarg w jej ogólnej liczbie do udziału danej ubezpieczalni w rynku, to okaże się, że biorąc pod uwagę największych ubezpieczycieli, klienci najczęściej (w stosunku do udziału w rynku) skarżą się na Moje Towarzystwo Ubezpieczeń należące do grupy Ergo Hestia.

Zaraz za MTU najgorzej wypada Generali. Na trzecim miejscu pod względem częstości skarg Uniqa, na czwartym - HDI Asekuracja.

Problemy najczęściej dotyczą - jak zwykle! - występowania tzw. podwójnego OC. Klienci skarżą się też na problemy z uzyskaniem zwrotu składki ubezpieczeniowej za niewykorzystany okres ubezpieczenia oraz na wysokość cen polis.

Dwa pierwsze problemy zostały już rozwiązane 11 lutego, kiedy weszła w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych. Chodzi o to, że klient może w każdej chwili zrezygnować z drugiej niepotrzebnej polisy, której zapomniał wypowiedzieć i ubezpieczył się w innym towarzystwie. Jednocześnie ubezpieczenie nie przedłuża się automatycznie po sprzedaży auta. Ubezpieczyciele są zobligowani do zwrotu niewykorzystanej części składki za każdy dzień, a nie - jak do tej pory - za cały miesiąc. Problemy jednak nadal występowały w ubiegłym roku, bo zmiany zaczęły dotyczyć wszystkich kierowców dopiero w lutym 2013 roku.

Więcej o: