Awaria w nowym systemie transakcyjnym mBanku?

Przez kilka godzin klienci nowego mBanku donoszą na facebookowym profilu o swoich problemach z dostaniem się do nowego serwisu transakcyjnego. Rzecznik nie potwierdza informacji o awarii systemu. W tej chwili system powinien działać normalnie
Od rana na facebookowym profilu mBanku oraz na naszym Facebooku klienci skarżyli się na brak możliwości zalogowania się do nowego systemu transakcyjnego. Po wprowadzeniu loginu i hasła w części z nich wyświetlała się informacja o przekroczeniu czasu połączenia. Ci, którym udaje się zalogować do systemu, mają problemy z normalnym użytkowaniem konta. Na przykład Justyna, która skarży się na Facebooku:

"Korzystając dziś z serwisu transakcyjnego mBanku, miałam problemy z wykonaniem prostych akcji. Ciągle 'strona internetowa jest niedostępna'".

Pierwsze informacje o problemach ze stroną pojawiły się w sobotę. Problem nie dotyczy wszystkich klientów - część z nich może normalnie korzystać z systemu. Ponadto stary system transakcyjny oraz aplikacja mobilna działają bez zarzutów.

Po naszej stronie awarii nie ma

- Po stronie banku nie zanotowaliśmy awarii systemów - napisał rzecznik BRE Banku. - Według naszych informacji istnieje możliwość realizacji operacji we wszystkich kanałach dostępu. Transakcje dokonywane kartami płatniczymi są autoryzowane - dodaje. W tej chwili system powinien działać normalnie.

Co jednak z klientami, którzy podobnie jak Krzysztof (opisujący swoją sytuację na facebookowym profilu banku) zapłacili za opłatę wykonaną w placówce banku, podczas gdy nie mogli zalogować się do serwisu? Administrator profilu podpowiada złożenie reklamacji.

Nowy mBank wszedł na rynek kilka tygodni temu z gruntownie odnowionym systemem transakcyjnym największego e-banku w Polsce.

Jednocześnie mBank zmienił logo i przygotowuje się do przemianowania swoich pozostałych marek - BRE oraz MultiBanku. Klienci tego ostatniego prawdopodobnie staną się klientami mBanku już jesienią tego roku.

To nie pierwsza wpadka

Bank nie ma szczęścia do nowego systemu transakcyjnego. Właściwie od razu po jego starcie odezwali się klienci, którzy nie mogli skorzystać z serwisu transakcyjnego z powodu błędów wynikających z ustawień ich przeglądarek. Co więcej, nowy system nie obsługiwał znaków specjalnych (%, $, #) w hasłach, które bez problemu działały w jego poprzedniej wersji. Część podstron nowego systemu kierowała na nieistniejące zakładki. Kilka miesięcy temu mBank zaliczył również awarię systemu, o której spowodowanie podejrzane były osoby stojące za atakami na Allegro.pl.