Po wielkiej awarii kont Inteligo pieniądze w końcu wracają do klientów

Po kilkudniowej zawierusze z wprowadzaniem nowego systemu informatycznego Inteligo pieniądze zaczynają wracać do klientów banku PKO BP.
- Wypłaty te zostały zaksięgowane dopiero dzisiaj. Dzwoniłem na infolinię i nie jestem pojedynczym przypadkiem - informuje nas pan Łukasz.

"Te wypłaty" to pieniądze, które zaczęły znikać z kont klientów Inteligo w weekend od 6 do 8 września. Bank zmieniał wtedy system informatyczny, przez co klientom naliczano na przykład opłaty za wypłaty z bankomatów. Bank księgował też na kontach transakcje, których klienci nie zrobili. Niektórym z nich nowy system błędnie naliczył nawet kilkusetzłotowe transakcje.

Ale choć naszemu czytelnikowi, panu Łukaszowi, zaindeksowano w końcu pieniądze, nie wszyscy są już w tej komfortowej sytuacji. Wciąż zdarzają się pojedyncze opóźnienia, czego dobrym przykładem są wiadomości, które klienci wysyłają bankowi na jego facebookowym profilu. "Czekam i czekam, aż dojdziecie do ładu z tym wszystkim, ale jak długo można jeszcze? Znowu pobrało mi opłatę za przelew" - informuje jedna z klientek.

Bank już w zeszłym tygodniu wytłumaczył, że znikające pieniądze to wynik obciążenia systemu informatycznego. Dodał jednak, że wciąż mogą się trafiać jednostkowe przypadki błędów, które będą wyjaśniane.