Awaria w Pekao: Transakcje księgowane podwójnie, klienci byli bez pieniędzy

Od rana klienci banku Pekao SA piszą na naszą skrzynkę kontaktową o problemach banku z księgowaniem transakcji kartowych. Chodzi o transakcje dokonane 27 listopada, które zostały podwójnie zaksięgowane. Dopiero dziś ok. godz. 17 klienci dostali zwrot swoich pieniędzy.
Na skrzynkę kontaktową Alert24 otrzymaliśmy wiadomość o problemach banku Pekao z transakcjami kartowymi. Klienci skarżą się, że nie mogą wypłacić pieniędzy z bankomatów, ponieważ 27 listopada ich transakcje zostały zaksięgowane podwójnie, a pieniądze nie zostały jeszcze zwrócone.

W dniu dzisiejszym klienci banku (w tym ja) zauważyli, że transakcje kartami i wypłaty z bankomatów, które już zostały zaksięgowane 27 listopada, są powtórnie księgowane w dniu dzisiejszym jako przelewy do centrum kart banku. Konsultanci potwierdzają, że zaczynają się telefony w tej sprawie - i jak to się mówi - bank pracuje nad usunięciem problemu. Jeśli się uda, to może jeszcze dzisiaj automatycznie "środki wrócą". A jeśli się nie uda, to w poniedziałek trzeba złożyć reklamację. Bo przecież weekend. To bank nie pracuje. I pieniądze klientom niepotrzebne. Problem dotyczy klientów całego kraju



Pekao: Klienci dostali pieniądze, przepraszamy

Z informacji, jakie otrzymaliśmy w biurze prasowym banku, awaria miała charakter jednostkowy. Dopiero ok. godziny 17 udało się zweryfikować źle zaksięgowane transakcje i zwrócić pieniądze na konta klientów banku. "Chcielibyśmy poinformować Państwa i naszych Klientów, że operacje powstałe w związku z podwójnym księgowaniem transakcji kart debetowych zostały już usunięte. Wszyscy Klienci, na których rachunkach nastąpiło podwójne zaksięgowanie operacji, otrzymali już zwrot pobranych środków - poinformowała nas ok. godz. 17 Katarzyna Karpiuk, rzecznik Banku Pekao SA. - Jeszcze raz przepraszamy naszych Klientów za niedogodności z tym związane. Chcielibyśmy zapewnić Państwa, że Bank Pekao SA dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej reagować na sygnały naszych Klientów i by nasze usługi spełniały jak najwyższe standardy i oczekiwania".

Problemy klientów były prawdopodobnie efektem awarii systemu pośredniczącego między sklepami, bankomatami i bankami.

To kolejna awaria w polskich bankach. Kilka dni temu wpadkę zaliczył bank BZ WBK, z kolei klienci banku PKO BP drugi weekend z rzędu wściekali się na niedziałającą bankowość elektroniczną.

Czy ostatnio twój bank miał awarię?
Więcej o: