Dart, najnowszy pociąg Pesy, przechodzi już testy. W grudniu wyjedzie na tory

PESA zaprezentowała w Żmigrodzie pierwszy z 20 pojazdów typu PesaDART produkowanych dla PKP Intercity. Wszystkie składy maja zostać dostarczone przewoźnikowi do 30 października 2015 r. Pociągi są produkowane w Bydgoszczy. W procesie biorą udział polskie firmy - komponenty i podzespoły do produkcji pojazdów są dostarczane z ponad 350 krajowych przedsiębiorstw.
PESA zaprezentowała w Żmigrodzie pierwszy z 20 pojazdów typu PesaDART produkowanych dla PKP Intercity. Wszystkie składy maja zostać dostarczone przewoźnikowi do 30 października 2015 r. Pociągi są produkowane w Bydgoszczy. W procesie biorą udział polskie firmy - komponenty i podzespoły do produkcji pojazdów są dostarczane z ponad 350 krajowych przedsiębiorstw. PESA zaprezentowała w Żmigrodzie pierwszy z 20 pojazdów typu PesaDART produkowanych dla PKP Intercity. Wszystkie składy maja zostać dostarczone przewoźnikowi do 30 października 2015 r. Pociągi są produkowane w Bydgoszczy. W procesie biorą udział polskie firmy - komponenty i podzespoły do produkcji pojazdów są dostarczane z ponad 350 krajowych przedsiębiorstw. fot. PKP Intercity

Dart, najnowszy pociąg Pesy, przechodzi już testy. W grudniu wyjedzie na tory

PESA zaprezentowała w Żmigrodzie pierwszy z 20 pojazdów typu PesaDART produkowanych dla PKP Intercity. Wszystkie składy maja zostać dostarczone przewoźnikowi do 30 października 2015 r. Pociągi są produkowane w Bydgoszczy. W procesie biorą udział polskie firmy - komponenty i podzespoły do produkcji pojazdów są dostarczane z ponad 350 krajowych przedsiębiorstw.

ZOBACZ NAJNOWSZE ZDJĘCIA PESA DART >>>

PesaDART to bezprzedziałowe pojazdy z 352 miejscami dla pasażerów. Ich prędkość eksploatacyjna wynosi 160 km na godz. Wewnątrz na pasażerów czeka wiele udogodnień, m.in.: klimatyzacja, gniazdko elektryczne dla każdego pasażera, urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej i WiFi, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt, stojaki na rowery, podłoga na jednej wysokości ułatwiająca poruszanie się po pojeździe oraz system monitoringu.

 

 

urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej i WiFi
? nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt
? stojaki na roweryurządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej i WiFi, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt, stojaki na rowery

Pierwszy z 20 pojazdów jest testowany w Żmigrodzie, na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Po zakończeniu pierwszej fazy testów zostanie przekazany instytutowi, który jest jednostką weryfikującą zgodność pojazdu z normami obowiązującymi w Polsce i Europie. Dokona on badania homologacyjnego, obejmującego m.in. sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu, kompatybilności elektromagnetycznej, poziomu hałasu, oświetlenia, działania pantografów oraz urządzeń bezpieczeństwa. Pierwszy z 20 pojazdów jest testowany w Żmigrodzie, na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Po zakończeniu pierwszej fazy testów zostanie przekazany instytutowi, który jest jednostką weryfikującą zgodność pojazdu z normami obowiązującymi w Polsce i Europie. Dokona on badania homologacyjnego, obejmującego m.in. sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu, kompatybilności elektromagnetycznej, poziomu hałasu, oświetlenia, działania pantografów oraz urządzeń bezpieczeństwa. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Pierwszy z 20 pojazdów jest testowany w Żmigrodzie, na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Po zakończeniu pierwszej fazy testów zostanie przekazany instytutowi, który jest jednostką weryfikującą zgodność pojazdu z normami obowiązującymi w Polsce i Europie. Dokona on badania homologacyjnego, obejmującego m.in. sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu, kompatybilności elektromagnetycznej, poziomu hałasu, oświetlenia, działania pantografów oraz urządzeń bezpieczeństwa.

W pierwszy kurs z pasażerami składy PesaDART wyruszą już w grudniu tego roku. Będą jeździć na trasach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa do - Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice. W pierwszy kurs z pasażerami składy PesaDART wyruszą już w grudniu tego roku. Będą jeździć na trasach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa do - Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

 

W pierwszy kurs z pasażerami składy PesaDART wyruszą już w grudniu tego roku. Będą kursować na liniach: Jelenia Góra ? Wrocław - Łódź - Warszawa do ? Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku
i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice.

W pierwszy kurs z pasażerami składy PesaDART wyruszą już w grudniu tego roku. Będą jeździć na trasach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa do - Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice.

Wartość projektu to 1 mld 320 mln zł. Jest on w 70 proc. finansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwisowanie przez kolejnych 15 lat. Wartość projektu to 1 mld 320 mln zł. Jest on w 70 proc. finansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwisowanie przez kolejnych 15 lat. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Wartość projektu to 1 mld 320 mln zł. Jest on w 70 proc. finansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwisowanie przez kolejnych 15 lat.

Pojazdy wyposażone są w część barową i kuchenną oraz strefy do transportu rowerów i większych bagaży. Posiadają także pomieszczenie przeznaczone dla obsługi i do przewozu przesyłek ekspresowych. Pociągi są w pełni przystosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej, a w ich konstrukcji zastosowano wiele rozwiązań proekologicznych. Dzięki zmniejszeniu masy ograniczone jest zużycie energii, co również wpływa na poprawę bilansu energetycznego pojazdu. Pojazdy wyposażone są w część barową i kuchenną oraz strefy do transportu rowerów i większych bagaży. Posiadają także pomieszczenie przeznaczone dla obsługi i do przewozu przesyłek ekspresowych. Pociągi są w pełni przystosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej, a w ich konstrukcji zastosowano wiele rozwiązań proekologicznych. Dzięki zmniejszeniu masy ograniczone jest zużycie energii, co również wpływa na poprawę bilansu energetycznego pojazdu. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Pojazdy wyposażone są w część barową i kuchenną oraz strefy do transportu rowerów i większych bagaży. Posiadają także pomieszczenie przeznaczone dla obsługi i do przewozu przesyłek ekspresowych. Pociągi są w pełni przystosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej, a w ich konstrukcji zastosowano wiele rozwiązań proekologicznych. Dzięki zmniejszeniu masy ograniczone jest zużycie energii, co również wpływa na poprawę bilansu energetycznego pojazdu.

Podpisanie umowy z PKP InterCity na dostarczenie 20 pociągów typu Dart. Od lewej: prezes Pesy Tomasz Zaboklicki, wiceminister Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki, wiceprezes PKP Intercity Paweł Hordyński, wojewoda kujawsko-pomorski Ewa Mes, prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. Podpisanie umowy z PKP InterCity na dostarczenie 20 pociągów typu Dart. Od lewej: prezes Pesy Tomasz Zaboklicki, wiceminister Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki, wiceprezes PKP Intercity Paweł Hordyński, wojewoda kujawsko-pomorski Ewa Mes, prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. fot. ARKADIUSZ WOJTASIEWICZ

Podpisanie umowy z PKP InterCity na dostarczenie 20 pociągów typu Dart

Podpisanie umowy z PKP InterCity na dostarczenie 20 pociągów typu Dart. Od lewej: prezes Pesy Tomasz Zaboklicki, wiceminister Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki, wiceprezes PKP Intercity Paweł Hordyński, wojewoda kujawsko-pomorski Ewa Mes, prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Nowy skład PesaDART. Nowy skład PesaDART. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. fot. PKP Intercity

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. ,Fot. Kornelia Gowacka-Wolf / Agencja Gazeta

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. ,Fot. Kornelia Gowacka-Wolf / Agencja Gazeta

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. ,Fot. Kornelia Gowacka-Wolf / Agencja Gazeta

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Kurs z Wałbrzycha do Białegostoku obsługiwany będzie przez pociągi Pesa Dart. PKP Intercity już kupiło 20 nowoczesnych, klimatyzowanych pojazdów
Kurs z Wałbrzycha do Białegostoku obsługiwany będzie przez pociągi Pesa Dart. PKP Intercity już kupiło 20 nowoczesnych, klimatyzowanych pojazdów ,Fot. Kornelia Gowacka-Wolf / Agencja Gazeta

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. ,Fot. Kornelia Gowacka-Wolf / Agencja Gazeta

Nowy pociąg PesaDART przechodzi testy

Nowy skład PesaDART przechodzi testy w w Żmigrodzie, na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Więcej o: