McDonald's? 1,2 mln zł. Subway? Połowę mniej, ale czasem wystarczy 60 tys. zł. 9 pomysłów na franczyzę

Marzysz o własnym biznesie, ale nie masz pomysłu? A może boisz się, że firma nie wypali? Rozwiązaniem może być franczyza, czyli skorzystanie z gotowego pomysłu i rozpoznawalnej marki. Takie rozwiązanie to dodatkowe koszty, ale w zamian dostajemy sprawdzony biznes, niższe ceny produktów i pomoc prawną. Oto 9 marek oferujących franczyzę i ich wymagania od potencjalnych partnerów.
mcdonalds mcdonalds Fot. Shutterstock

McDonald's? 1,2 mln zł. Subway? Połowę mniej, ale czasem wystarczy 60 tys. zł. 9 pomysłów na franczyzę

Marzysz o własnym biznesie, ale nie masz pomysłu? A może boisz się, że firma nie wypali? Rozwiązaniem może być franczyza, czyli skorzystanie z gotowego pomysłu i rozpoznawalnej marki. Takie rozwiązanie to dodatkowe koszty, ale w zamian dostajemy sprawdzony biznes, niższe ceny produktów i pomoc prawną. Oto 9 marek oferujących franczyzę i ich wymagania od potencjalnych partnerów.

1. McDonald's

Musisz mieć: 1,2 mln zł.

- Pieniądze przeznaczone są na opłaty, zakup wyposażenia restauracji, a także na wymaganą rezerwę.

- Umowa zawierana jest na 20 lat i dotyczy na ogół jednej istniejącej już restauracji.

- Pozwala działać pod marką Mcdonald's i zapewnia dostęp do źródeł zaopatrzenia firmy, firm serwisowych i usługowych, a także udział w ogólnopolskich programach i akcjach marketingowych.

- Inwestorem w nieruchomość jest spółka McDonald's Polska i to wyłącznie ona podejmuje decyzję co do jej lokalizacji.

    Subway Subway fot. materiały prasowe

    2. Subway

    Musisz mieć: ok. 600 tys. zł. w zależności od wielkości i lokalizacji restauracji.

    - Jednorazowa opłata licencyjna 7,5 tys. euro (ok. 31 tys. zł.).

    - Licencja na 20 lat.

    - Przed otwarciem restauracji każdy franczyzobiorca musi przejść szkolenie i zdać test końcowy.

    - Wsparcie konsultantów biznesowych i marketingowych.

    Telepizza przy ul. Osmańczyka Telepizza przy ul. Osmańczyka Fot. Michał Grocholski / Agencja Gazeta

    3. Telepizza

    Musisz mieć: min. 150 tys. zł.

    - Obecnie firma oferuje brak opłat franczyzowych przez pierwszy rok działalności

    - Wymagany jest własny bądź dzierżawiony lokal o powierzchni ok. 100-150 m2 w mieście powyżej 40 tys. mieszkańców.

    - Firma oferuje wsparcie m.in.: w zakresie marketingu, prawa, księgowości.

    - Telepizza zapewnia także ogólnopolskie kampanie reklamowe w prasie, telewizji, radiu i internecie.

    Sphinx w Galerii Alfa Sphinx w Galerii Alfa Fot. Materiały prasowe

    4. Restauracje Sphinx

    Musisz mieć: min. 100 tys. zł. w zależności od wielkości i lokalizacji restauracji.

    - Franczyzobiorca może liczyć na wsparcie firmy w procesie adaptacyjnym lokalu, know-how dotyczący prowadzenia i zarządzania biznesem.

    - Firma zapewnia także wsparcie w prowadzeniu działalności - marketing i reklama, rozwiązania prawne i podatkowe oraz działania prosprzedażowe.

    - Sfinks odpowiada również za opracowanie i wdrażanie menu, a także receptur dań podawanych we wszystkich restauracjach sieci. Firma dokonuje też  wyboru głównych dostawców towarów i produktów.

    - Spółka odpowiada również za całą politykę cenową we wszystkich lokalach.

    5. Pizza Dominium

    Musisz mieć: min. 250 tys. zł.

    - Firma zapewnia szkolenia pracowników, know how, a także pomoc opiekunów przy aranżacji restauracji.

    - Franczyzobiorca będzie mógł korzystać z działań marketingowych spółki.

    - Potencjalny partner musi posiadać odpowiedni lokal o powierzchni od 100 do 200 m2, który powinien być usytuowany przy drodze o dużym natężeniu ruchu lub w galerii handlowej.

       <b>PIJALNIA CZEKOLADY E. WEDEL </b> 
Miejsce z wieloletnią tradycją. Szeroki wybór czekolad i słodkości oraz pysznych śniadań i dań lunchowych. Raj dla wielbicieli czekolady i doskonałe miejsce na popołudniowy biznesowy lunch. 
PIJALNIA CZEKOLADY E. WEDEL Miejsce z wieloletnią tradycją. Szeroki wybór czekolad i słodkości oraz pysznych śniadań i dań lunchowych. Raj dla wielbicieli czekolady i doskonałe miejsce na popołudniowy biznesowy lunch. Fot. Bartko Dębkowski / Kreatyw! Media

      6. Pijalnie Czekolady E.Wedel

      Musisz mieć: maks. 800 tys. zł. w zależności od wielkości i lokalizacji restauracji. Cena zawiera całkowity koszt  uruchomiania lokalu wraz z początkowym towarem.

      - Sieć wymaga lokalu własnego lub dzierżawionego o powierzchni od 100 do 200 m2 w mieście powyżej 100 tys mieszkańców lub w mieście turystycznym w pobliżu dużej aglomeracji miejskiej.

      - Firma oferuje wsparcie w zakresie wyboru oraz oceny potencjału lokalu, przy projektowaniu i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, w zakupie wyposażenia i sprzętu.

      - Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w szkoleniach pracowników, wsparcie operacyjne przy prowadzeniu lokalu oraz na działania marketingowe i reklamowe sieci.

      Piwiarnia Warki przy ul. Mariackiej Piwiarnia Warki przy ul. Mariackiej Fot. Łukasz Markiewicz

      7. Piwiarnia Warki

      Musisz mieć: od 150 do 200 tys. zł.

      - Warka wymaga własnego bądź wynajętego na co najmniej 5 lat lokalu o powierzchni od 160 do 250 m2 w atrakcyjnej lokalizacji - główne ulice lub place miast powyżej 38 tys mieszkańców.

      - Firma wymaga także ogródka gastronomicznego oraz zaplecza umożliwiającego przygotowywanie jedzenia.

      - Sieć zapewnia know how, elementy wyposażenia o wartości przynajmniej 100 tys. zł. oraz bieżące wsparcie biznesowe.

      Piekarnia Fornetti we Wrocławiu Piekarnia Fornetti we Wrocławiu Fot. Fornetti

      8. Fornetti

      Musisz mieć: od 60 do 80 tys. zł.

      - W kwocie zawarty jest koszt doprowadzenia mediów, zabudowy stoiska oraz jego pełne wyposażenie. Projekt stoiska i nadzór nad jego wykonaniem firma oferuje partnerom bezpłatnie.

      - Brak opłat za przystąpienie do sieci oraz opłat od obrotu. Franczyzobiorca płaci tylko opłate marketingowa w wysokości 5 proc. obrotu.

      - Fornetti oferuje swoim partnerom: pomoc w zdobycie pozwoleń, dostawy produktów, wsparcie regionalnego koordynatora oraz szkolenia dla pracowników.

      - Sieć zapewnia także regularne działania marketingowe, promocje konsumenckie, a także daje możliwość zamawiania ciastek przeznaczonych na degustacje.

      Bobby Burger Bobby Burger Fot. Rafał Malko/AG

      9. Bobby Burger

      Musisz mieć: 150 tys. zł.

      - Bobby Burger wymaga lokalu o powierzchni od 60 do 120 m2 w dużym mieście.

      - Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w stworzeniu modelu biznesowego, negocjacjach przy wynajęciu lokalu, szkoleniach oraz w zarządzaniu placówką.

      - Sieć odpowiada za przygotowywanie kampanii marketingowych i reklamowych, a także zaopatrzenie we wszystkie produkty.

        Więcej o: