Rynek dóbr luksusowych - poznaj najnowsze trendy!

Drogie gadżety, luksusowe samochody, limitowane torebki na zamówienie - oto świat dóbr premium. Poznaj najnowsze światowe trendy zaprezentowane przez Knight Frank w tegorocznym raporcie "The Wealth Report. The global perpective on prime property and investment".
Ralph Lauren Polo Tech Ralph Lauren Polo Tech http://www.ralphlauren.com/

Rynek dóbr luksusowych - poznaj najnowsze trendy!

Drogie gadżety, luksusowe samochody, limitowane torebki na zamówienie - oto świat dóbr premium. Poznaj najnowsze światowe trendy zaprezentowane przez Knight Frank w tegorocznym raporcie The Wealth Report. The global perpective on prime property and investment.

Inteligentna odzież

Co stanie się, kiedy spotka się moda, design i nowoczesne technologie? Na rynku pojawia się coraz więcej nowinek - zaczynając od akcesoriów takich jak bransoletki czy okulary, a na ubraniach kończąc. Szczególnymi względami ze strony konsumentów cieszy się odzież sportowa. Wyobraź sobie, że w czasie treningu zakładasz koszulkę z odpowiednimi czujnikami. Ćwiczysz, a one dokonują pomiaru twoich parametrów biometrycznych. Gdy odpalisz odpowiednią aplikację w swoim smartfonie otrzymasz pełne zestawienie danych, takich jak ilość spalonych kalorii.

Paris Fashion Maison Margiela Paris Fashion Maison Margiela THIBAULT CAMUS / AP

Second-hand

Konsumenci dóbr luksusowych nie kupują ich wyłącznie w sklepie firmowym - rynek wtórny wręcz kwitnie. Dotyczy to zarówno odzieży, akcesoriów jak i biżuterii. Jak podaje Knight Frank wartość towarów sprzedanych jako second-hand sięga aż kilkunastu miliardów dolarów. Wyobraź sobie że chcesz kupić oryginalną torebkę Birkin. Nie możesz wejść ot tak do sklepu i za nią zapłacić. Musisz zapisać się na listę oczekujących, ponieważ jej produkcja od lat jest limitowana. W przypadku zakupu na liście wtórnym dostajesz ją, co prawda nie nową, ale przynajmniej od ręki.

DLOLO DLOLO MAŁGORZATA KUJAWKA

Kobiece zegarki

Zerkając w witryny sklepów z zegarkami nie można pozbyć się wrażenia, że głównymi odbiorcami tego towaru są mężczyźni. Stan ten jednak ulega zachwianiu. Dzieje się tak z powodu wzrostu siły nabywczej kobiet. Producenci zaczynają dostrzegać tą zmianę i oferują coraz więcej zegarków dedykowanych właśnie płci pięknej. Ich udział w całkowitej sprzedaży zegarków od 1995 roku wzrósł z 20 do 35 procent.

Obit Peter Mondavi Obit Peter Mondavi ERIC RISBERG / AP

Alkohol

Spowolnienie chińskiego rozwoju gospodarczego niepokoi wielu, w tym francuskich producentów koniaków i win. Dotychczas duże zamówienia, opiewające na kilka procent całego eksportu francuskich trunków, gwałtownie zmalały. Azjatyckie rynki wschodzące doceniły z kolei szkocką whiskey. Jej import stabilnie wzrasta - powstają tam nowe fortuny, a alkohol ten uznaje się za jeden z atrybutów zamożności.

Switzerland Geneva Auto Show Switzerland Geneva Auto Show SANDRO CAMPARDO / AP

Samochody

Kto kupuje najwięcej luksusowych samochodów na świecie? Chińczycy. Sumy wydawane przez nich na auta szacuje się na prawie 30. procent całkowitych światowych wydatków na dobra klasy premium. Z jednej strony eksperci wskazują na wzrastający dobrobyt chińskiego społeczeństwa i nagły rozwój klasy średniej. Z drugiej strony większość popytu zgłaszają konsumenci spoza kontynentu - a zatem m.in. z Hong-Kongu.