Maria Szarapowa jest uwielbiana zarówno przez fanów jej sportowych sukcesów, jak i wielkie firmy nawiązujące z nią współpracę marketingową. Ostatnie informacje dotyczące zażywania przez nią substancji dopingujących mogą zmienić ten stan rzeczy.
Nike
Reakcja Nike, giganta na rynku odzieży sportowej, była natychmiastowa. Firmie starczył jeden dzień, by odciąć się wizerunkowo od tenisistki. Zgodnie z oficjalnym komunikatem, Nike cofa swój sponsoring i zamyka współpracę z Szarapową, przynajmniej do końca postępowania wyjaśniającego jej sytuację.
TAG Heuer to kolejna marka definitywnie rezygnująca ze współpracy z Marią Szarapową. Producent szwajcarskich zegarków oświadczył w rozmowie z Reutersem, że tak czy inaczej ich kontrakt z tenisistką wygasł wraz z końcem 2015 roku. Do tej pory trwały pertraktacje co do jego przedłużenia. Informacje dotyczące dopingu zakończyły je na niekorzyść tenisistki
Porsche do tej pory wstrzymało się z kategoryczną decyzją. Rzecznik firmy ograniczył się do stonowanej wypowiedzi, w której wyraża zaniepokojenie tymi doniesieniami. Jednocześnie podkreśla, że Porsche wstrzyma dotychczasową współpracę o charakterze marketingowym. Jak twierdzi, przedsiębiorstwo potrzebuje więcej informacji, aby podjąć pełną analizę sytuacji.
Nike, TAG Heuer, Porsche ... - to zaledwie kropla w morzu firm współpracujących z liderką rankingu tenisistek.
Od kilku sygnuje swoim nazwiskiem perfumy Avon Luck i od niedawna nowego zestawu kosmetyków Avon Luxe. Firma nie ustosunkowała się jeszcze do oświadczenia Szarapowej.
Evian, marka należąca do Danona, z którą od dawna współpracuje Maria Szarapowa zapowiedziała, że będzie uważnie przyglądać się rozwojowi sytuacji.