Według danych Komisji Europejskiej w porównaniu ze średnią w Unii Europejskiej polskie małe i średnie przedsiębiorstwa ciągle rzadziej wykorzystują narzędzia cyfrowe, na przykład potencjał mediów społecznościowych (8,1 proc. w Polsce, 14 proc. średnio w UE) czy sprzedaż towarów i usługi w internecie (9,3 proc. w Polsce, 15 proc. średnio w UE).
- Bez względu na rozmiar biznesu, Facebook daje firmom możliwość dotarcia do zainteresowanych nimi osób w skalowalny i skuteczny sposób. Małe i średnie przedsiębiorstwa często wykorzystują Facebooka jako kluczową platformę, na której budują swoją markę, sprzedają produkty i zwiększają grono klientów. Dlatego każdego miesiąca dwa miliony MŚP aktywnie inwestują na Facebooku. W stosunku do ubiegłego roku ta liczba zwiększyła się o 50 proc. Naszym celem jest odpowiedź na ich biznesowe potrzeby na każdym etapie ich rozwoju - powiedział Robert Bednarski, dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią na Facebooku.
Konferencja "Boost Your Business" prezentuje również sukcesy polskich małych i średnich przedsiębiorstw na rynku lokalnym, narodowym i globalnym. Firmy takie jak targ internetowy Rano Zebrano, producent mebli z litego drewna lupus73 czy doradcy z Lawmore specjalizujący się w wysokiej jakości usługach prawniczych dla branży kreatywnej, start-upów i firm z branży e-commerce opowiadają o sukcesach biznesowych, w których kluczowym czynnikiem rozwoju jest Facebook.
W trakcie panelu dyskusyjnego z decydentami poruszono z kolei temat tworzenia efektywnego otoczenia gospodarczego i regulacyjnego pozwalającego polskim firmom na maksymalne wykorzystanie cyfryzacji zapewniającej innowacyjny rozwój i wzrost gospodarczy.
- Firmy z sektora MŚP są fundamentem naszej gospodarki: blisko 50 proc. PKB w Polsce jest generowane właśnie przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Wciąż jednak poziom wykorzystania i adaptacji cyfrowych narzędzi jest poniżej naszych możliwości. Ponieważ tempo rozwoju cyfrowej gospodarki jest niezwykle wysokie, regulacje prawne powinny raczej odnosić się do ogólnych zasad funkcjonowania, niż dostarczać szczegółowych wymagań i warunków, które mogą hamować dalszy rozwój MŚP w Polsce - powiedział Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.
- Ponad 40 mln małych i średnich przedsiębiorstw z całego świata aktywnie wykorzystuje strony na Facebooku - przede wszystkim dlatego, że są darmowe, łatwe w użyciu i dobrze działają na urządzeniach mobilnych. Właściciele firm wykorzystują Facebooka w swojej działalności, bo wiedzą, jak go używać: założenie strony firmowej jest tak samo proste jak prywatnego profilu. A Facebook dociera tam, gdzie są już ich klienci - powiedział Jakub Turowski, Head of Public Policy w Facebooku w Polsce. - Ludzie korzystają z Facebooka na urządzeniach mobilnych średnio 14 razy dziennie, a w Polsce robi to ponad 6 mln ludzi dziennie. To demokratyzacja marketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw - wszystkie firmy otrzymują te same narzędzia, dzięki którym mogą się łatwo i efektywnie rozwijać, bez względu na rozmiar, lokalizację, branżę lub poziom umiejętności.
Ponad 300 uczestników - właścicieli firm, decydentów i liderów opinii - dyskutuje o sposobach wykorzystania rozwiązań cyfrowych w rozwoju działalności MŚP, zwiększeniu ich efektywności oraz otwarciu na nowe rynki międzynarodowe. Wszystko w ramach konferencji "SMB - Boost Your Business" poświęconej wyzwaniom czekającym małe i średnie przedsiębiorstwa wchodzące w erę cyfryzacji. Organizatorem konferencji jest Facebook oraz Krajowa Izba Gospodarcza.
Facebook jest największą platformą społecznościową umożliwiającą firmom dotarcie do 1,44 mld potencjalnych klientów na całym świecie, a w tym ponad 13 mln w Polsce. Już ponad 40 mln małych i średnich przedsiębiorstw na świecie aktywnie wykorzystuje strony na Facebooku do promowania swojej działalności. Zyskują w ten sposób efektywny kanał komunikacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami, w tym także na urządzeniach mobilnych, z których korzysta większość użytkowników Facebooka.
W Polsce jest to ponad 9,5 mln osób miesięcznie. Według statystyk 84 proc. użytkowników Facebooka w Polsce jest na platformie połączonych z co najmniej jedną stroną należącą do małej lub średniej firmy. W sumie użytkownicy w Polsce stworzyli 481 mln takich połączeń.