- Gdańsk i całe Trójmiasto to dla nas naturalna przestrzeń, oferująca otwartość i przedsiębiorczość. Funkcjonuje tu duża społeczność studencka i startupowa. To wymagający klienci, ale dzięki ich opinii możemy stale się rozwijać. Odnotowaliśmy już 10 tys. osób, które pobrały naszą aplikację i próbowały przez nią zamówić przejazd na terenie Trójmiasta jeszcze przed debiutem usługi - to jest dla nas najlepszy argument, aby właśnie tu rozwijać swoją działalność - powiedział Kacper Winiarczyk, rzecznik Uber Polska. Jak pisał "Dziennik Gazeta Prawna", z Ubera korzysta w Polsce już 200 tys. osób.
Wszyscy kierowcy zarejestrowani na platformie UberPOP mają prawo jazdy zweryfikowane przez Ubera przed aktywowaniem ich kont. Ponadto kierowcy muszą mieć ukończone 21 lat, ważne ubezpieczenie i zaświadczenie o niekaralności, brak wykroczeń w ruchu drogowym oraz własny pojazd.
- UberPOP jest częścią rewolucji w transporcie miejskim. Ta nowa platforma zmienia sposób poruszania się po mieście i kształtuje przyszłość postępowych miast europejskich. Uważamy, że w przyszłości będziemy mniej korzystać z własnych samochodów, za to dzięki wspólnym przejazdom będą one bardziej efektywnie wykorzystywane, a ich negatywny wpływ na środowisko zostanie znacznie ograniczony - dodał Kacper Winiarczyk.
Mieszkańcy Trójmiasta po wpisaniu kodu "UBERTROJMIASTO" otrzymają 50 zł na dwa przejazdy po 25 zł.
Uber obecny jest w Warszawie od lipca ubiegłego roku. Miesiąc temu usługę przewozu UberPOP uruchomił także w Krakowie. W Polsce firma jest tylko pośrednikiem pomiędzy pasażerem a kierowcą. Jak zaznaczała od samego początku Swathy Prithivi odpowiedzialna za rozwój jej działalności w naszym kraju, firma nie jest przewoźnikiem, ale jedynie dostawcą aplikacji.
Od początku swej działalności Uber znalazł się pod ostrzałem konkurencji, czyli licencjonowanych taksówkarzy. Niezadowolenie z powodu ekspansji w europejskich miastach tańszego konkurenta szoferzy wyrażali w ubiegłym roku, strajkując m.in. w Anglii, Francji, Niemczech i Hiszpanii.
W Belgii, Francji, Niemczech, Holandii i Hiszpanii firma miała sądowe zakazy prowadzenia działalności w związku z naruszaniem przepisów o licencjonowanych przewozach. Falę krytyki wywołała również kwestia możliwości zapewnienia przez Ubera odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa jego pasażerom.
We wrześniu 2014 r. w Niemczech zakazano firmie świadczenia usługi UberPOP. Naruszenie zakazu groziło sankcją 250 tys. euro, a w ostateczności nawet karą więzienia dla kierowcy. Frankfurcki sąd stwierdził w orzeczeniu, że kierowcy Ubera nie mają wymaganych pozwoleń ani wykupionych ubezpieczeń, które umożliwiałyby im świadczenie usług przewozu osób.
To aplikacja mobilna, dzięki której zamówimy transport osobowy za pomocą smartfona, czyli w prostych słowach: konkurencja dla korporacji taksówkowych. Na podstawie naszej lokalizacji program proponuje kierowców znajdujących się w naszej okolicy, a my wybieramy, który z nich zawiezie nas do celu.
Aplikacja Uber dostępna jest w sklepach App Store (dla urządzeń z systemem iOS), Google Play (Android) oraz Windows Phone Store. Po jej zainstalowaniu należy się zarejestrować i podać numer karty płatniczej, z której pobierane będą opłaty za przejazdy. Gdy konto zostanie założone, będziemy już mogli zamawiać przewozy na dowolny adres w Warszawie i Krakowie.
Uber to typowy start-up założony w 2009 r. w San Francisco przez Garretta Campa i Travisa Kalanicka. Panowie zaczynali od oferowania klientom przewozów luksusowymi autami Lincoln, Cadillac czy BMW serii 7. W 2010 r. firmę dofinansowała grupa aniołów biznesu z Doliny Krzemowej, a rok później kilku inwestorów (m.in. Goldman Sachs i Menlo Ventures) włożyło w start-up ponad 40 mln dol. W 2012 r. ofertę firmy rozszerzono o UberX - usługę dla przeciętnego Smitha, czyli wygodny transport typowymi autami miejskimi. Od niedawna w cenniku znalazły się również usługi kurierskie na Manhattanie. Z ciekawszych przedsięwzięć warto również wspomnieć eksperymentalną ofertę UberChopper, czyli przelot helikopterem z Nowego Jorku do The Hamptons w cenie 3 tys. dol.
Plusy aktualnej oferty Ubera to przede wszystkim prostota obsługi, płatności bezpośrednio w aplikacji, czyli brak jakichkolwiek rozliczeń z kierowcą, oraz możliwość wystawienia indywidualnej oceny konkretnemu szoferowi. Platforma Uber zapewnia alternatywny transport w ponad 312 miastach w 60 krajach na całym świecie.