Nowa akcja McDonald's z logotypem przypominającym polską sieć Bobby Burger? Gigant odpowiada

Logo nowej akcji McDonald's nad Wisłą "Create your taste" przypomina logo baru Bobby Burger? Właściciel tego drugiego ma pewne podejrzenia. Czy światowy gigant naprawdę inspirował się polską firmą? Amerykańska sieć nie pozostawia złudzeń.

McDonald's na początku tego miesiąca wprowadził pilotażowo do kilku barów opcję "Create your taste", która daje klientom możliwość skomponowania własnego burgera. Logotyp nowej oferty sieci fast food wygląda tak:

Przeczytaj też: Rewolucja w McDonald's. Od dziś sam skomponujesz burgera, a do stolika poda go kelner >>>

Ci mniejsi do tej pory jedynie obserwowali ruchy giganta. Pierwszy jednak głowę wychylił Bobby Burger, bar, który działa u nas od 2012 r. Bogumił Jankiewicz, założyciel knajpy, w rozmowie z nami zarzucił koncernowi wzorowanie się na logo jego firmy. - Podobne jest nasze logo czy sposób komponowania burgera - tłumaczy. Zobaczcie, jak wygląda logotyp polskiej burgerowni.

McDonald's nie pozostawia złudzeń

Zapytaliśmy polski oddział koncernu, co sądzi na temat podobieństwa obu logotypów. Odpowiedź nie pozostawia złudzeń. O żadnym plagiacie czy wzorowaniu się na mniejszej konkurencji nie może być mowy.

- Create Your Taste to własny, globalny projekt McDonald's opracowywany koncepcyjnie od szeregu lat i przygotowany szczegółowo do realizacji w Stanach Zjednoczonych. Akcja po raz pierwszy wystartowała w Australii - mówi nam Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska. Kłapa podkreśla, że wszelkie graficzne znaki towarowe zostały stworzone przez korporację McDonald's, a związana z tym własność intelektualna zabezpieczona w ramach obowiązujących międzynarodowych regulacji prawnych.

Wyjaśnienia dostajemy również bezpośrednio z biura prasowego amerykańskiej firmy: "Zlecona przez nas analiza prawna na potrzeby rynku polskiego przeprowadzona przez specjalistów zajmujących się własnością intelektualną wskazuje, że w bazie danych o znakach towarowych zgłoszonych bądź chronionych w rejestracji krajowej, udostępnianej przez Urząd Patentowy RP można znaleźć co najmniej kilkanaście znaków opartych na motywie czarnego koła z białym obramowaniem. "

- Wszelkie spekulacje i insynuacje co do podobieństwa i naśladownictwa stanowczo odrzucamy - mówi na koniec Kłapa. A wy co sądzicie o całej sprawie?

Zobaczcie jeszcze raz oba logotypy:

Zobacz wideo

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas

Więcej o: