Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeanalizował reklamy Vivus Finance emitowane od 1 listopada do 15 grudnia 2014 r. Zawierały one obietnicę, że klient otrzyma pieniądze w ciągu 15 minut, jednak nie informowały, że czas ten liczony jest od momentu pozytywnego rozpatrzenia wniosku o udzielenie pożyczki.
Urzędnicy uznali, że reklama zawierająca takie zapewnienie powinna precyzyjnie wskazywać od jakiego momentu pożyczkodawca deklaruje dostarczenie pieniędzy na konto klienta. W przypadku wspomnianych reklam Vivus, istotna informacja została pominięta i - jak ocenił UOKiK - firma wprowadzała konsumentów w błąd i "mogła skłonić ich do podjęcia decyzji o zawarciu umowy, czego nie zrobiliby dysponując rzetelną wiedzą".
Urząd uznał, że spółka naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nakazał jej publikację oświadczenia informującego o decyzji UOKiK na jej stronie internetowej oraz w jednym wydaniu papierowym i wydaniu internetowym trzech dzienników ogólnopolskich o nakładzie co najmniej 100 tys. egzemplarzy.
Decyzja nie jest prawomocna. Firma może odwołać się do sądu.
UOKiK zapowiada, że w najbliższych miesiącach zbada, czy inni przedsiębiorcy z branży finansowej stosują w reklamach podobne praktyki.
Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas