W 2015 r. Polacy zarejestrowali 1119896 nowych nazw, a nasz kraj - z liczbą 2681752 obsługiwanych nazw - znalazł się na 11. pozycji wśród największych rejestrów krajowych na świecie. Roczny przyrost nazw na koniec grudnia wyniósł 6,23 proc. i był najwyższy w ostatnich czterech latach.
Liczba abonentów w rejestrze w 2015 roku wzrosła o ponad 60 tys. i tym samym na koniec 2015 roku wynosiła ponad milion abonentów (1007706).
Pod kątem obsługi abonentów liderem pozostaje nazwa.pl, której udział na koniec grudnia 2015 roku wynosił 24,33 proc. Spółka home.pl odnotowała w tym obszarze udział wynoszący 20,99 proc.
W 2015 r. liczba nowych rejestracji domeny .pl również przekroczyła milion, osiągając tym samym rekordowy w historii rejestru poziom 1119896 nazw. Dało to wynik wyższy o ponad 91 tys. nowych nazw w porównaniu do liczby rejestracji w 2014 roku.
W ostatnim kwartale ubiegłego roku abonenci zarejestrowali 268 016 nowych domen polskich, co daje średnią dzienną liczbę rejestracji w kwartale na poziomie 2 913.
W 2015 roku najwięcej nowych rejestracji wykonanych było za pośrednictwem nazwa.pl rejestratora ze 100 proc. polskim kapitałem, który obsłużył 28,54 proc. rejestracji. Udział home.pl w skali roku wyniósł 28,36 proc.
Wart podkreślenia jest fakt, że w każdym kolejnym kwartale 2015 roku wskaźnik odnawianych nazw domeny .pl utrzymywał tendencję wzrostową, osiągając na koniec roku najwyższą od początku 2009 roku wartość - 61,87%.
Z raportu wynika, że spośród wszystkich nowych nazw zarejestrowanych w 2015 roku, 70,52% stanowiły nazwy zarejestrowane bezpośrednio w domenie .pl, 24,14% to nazwy zarejestrowane w administrowanej przez NASK strefie nazw funkcjonalnych (np. .com.pl, .net.pl), a 5,34 proc. w domenach regionalnych (np. .waw.pl).
- Spośród 130 podmiotów, Partnerów NASK z Polski, najczęściej wybieranym rejestratorem w roku 2015, obsługującym największą liczbę abonentów nazw w domenie .pl, była nazwa.pl. Blisko 25-procentowy udział w obsłudze abonentów oraz blisko 30-procentowy udział w nowych rejestracjach świadczy o tym, że nasza strategia precyzyjnie trafia w potrzeby rynku. Podstawowym celem, jaki niezmiennie sobie stawiamy, jest świadczenie najwyższej jakości usług. Staramy się, aby Klienci nazwa.pl każdego dnia mogli potwierdzić słuszność dokonanego wyboru - współpracę z nazwa.pl, jako sprawdzonym, wiarygodnym i kompetentnym partnerem w biznesie - komentuje Tomasz Żyła, prezes zarządu nazwa.pl sp. z o.o.