Jak wynika z badań przeprowadzonych przez grupę IQS na zlecenie Lidl Polska, wśród produktów uznawanych przez polskich konsumentów za luksusowe znalazły się m.in.: kawior (85 proc.), homary (85 proc.), trufle (72 proc.), krewetki (53 proc.) oraz kiełbasa z dziczyzny (58 proc.). Zaliczamy do nich także żywność ekologiczną (41 proc.). Co ciekawe, Polacy częściej za luksusowe uznają produkty wyprodukowane w kraju (16 proc.), a nie zagraniczne (12 proc.). Opinia ta przeważa wśród osób kupujących bardzo często artykuły spożywcze premium.
Mimo że Polakom luksusowe produkty nadal kojarzą się z wysokimi cenami i ograniczoną dostępnością, wzrost zainteresowania takimi artykułami jest istotnie zauważalny. Świadczy o tym chociażby rosnąca liczba specjalistycznych blogów i telewizyjnych programów kulinarnych.
- Konsumenci coraz odważniej sięgają po artykuły dotychczas kojarzone jako wyjątkowe i tylko dla wybranych. Nasi klienci poszukują inspiracji kulinarnych i chętnie próbują nowych smaków, natomiast dla nas ważne jest, aby w naszej ofercie mogli znaleźć produkty wysokiej jakości w przystępnej cenie - mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.
Jak pokazuje raport, najchętniej sięgamy po produkty luksusowe przed specjalnymi okazjami. Prawie połowa badanych kupuje je na Boże Narodzenie i Wielkanoc. Badania wykazały, że w dalszym ciągu cenimy sobie tradycyjne smaki, jeśli chodzi o dobór dania dla naszych gości. Na specjalne okazje najchętniej serwujemy dobrze znane nam potrawy: pieczone mięso/pieczeń (26 proc.) czy typowo polskie dania, w tym schabowy, gołąbki i bitki (20 proc.). Coraz chętniej sięgamy jednak po mniej typowe dla naszej kuchni produkty jak homar (11 proc.) lub krewetki (8 proc.).
Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas