Mniej promocji świątecznych w sklepach internetowych. "Bo klienci i tak kupią" lub po prostu je na to stać

W tym roku na klientów w sieci czeka mniej promocji i ofert specjalnych niż rok temu - wynika z raportu Shoper.pl. Zdaniem autorów sklepy rezygnują z tego typu zachęty, ponieważ mogą sobie na to pozwolić - część z nich ma na tyle dobre wyniki za cały rok, a część stawia na to, że taniej czy nie, klienci i tak dokonają zakupów.

Sklepy internetowe coraz częściej rezygnują z promocji świątecznych. Jak wynika z raportu Shoper.pl., w tym roku tylko nieco ponad 53 proc. z nich planuje dla swoich klientów specjalne oferty związane z Bożym Narodzeniem, podczas gdy jeszcze w zeszłym roku było to 60 proc.

embed

Jak zaznaczają autorzy raportu przyczyny mniejszej liczby promocji w sklepach mogą być dwie - po pierwsze dobre wyniki sprawiają, że nie muszą, a po drugie, ponieważ mogą.

"Być może stało się tak dlatego, że druga połowa sklepów, która zdecydowała się na kontynuowanie całorocznego planu sprzedaży, notowała do tej pory na tyle udane wyniki, że mogła sobie pozwolić na odpuszczenie przedświątecznej gorączki. Albo inaczej - niezależnie od tego, czy akcje specjalne będą organizowane czy nie, lata ubiegłe utwierdziły ich w przekonaniu, że koniec roku i tak okaże się dla nich bardzo udany. Bo klienci wtedy i tak kupują" - czytamy w raporcie.

Bez zmian albo nawet lepiej

Z promocjami czy bez nich właściciele sklepów optymistycznie patrzą na 2015 r. Niemal połowa z nich spodziewa się przychodów na podobnym poziomie, a prawie 28 proc. - lepszych albo znacznie lepszych wyników. Tylko nieco ponad 12 proc. z nich oczekuje, że mijający rok będzie gorszy bądź znacznie gorszy.

embed

Promocje i niższe ceny

Z raportu jasno wynika, że właściciele sklepów internetowych stawiają raczej na różnorakie obniżki cen i karty rabatowe niż na dodatkowe opcje, jak np. przedłużony czas zwrotu produktów czy szybsze formy płatności.

embed

Cały raport dostępny jest na stronie Shoper.pl

Więcej o: