Badanie dotyczy ostatniego kwartału ubiegłego roku, czyli okresu świątecznego. Nic więc dziwnego, że tematem numer jeden był świąteczny karp. Dyskusje na jego temat rozpoczęły się już w październiku. Internauci zastanawiali się, gdzie kupić żywego karpia, gdzie płaty albo filety i czy sprzedaż żywych ryb jest humanitarna.
- Czy może wiecie - czy będą i kiedy będą filety z karpia w Biedronce? Wszystko wykupione ?? - pytała jedna z internautek. Czasem jednak problem dotyczył czegoś innego. "Pozdrawiam wszystkie emerytki, które o mały włos by mnie nie stratowały w kolejce do Karpia za 9,90 zł" - napisał ktoś złośliwie. Znaczny udział w dyskusji pochodził z mediów społecznościowych - podaje IMM.
Najwięcej wpisów na temat karpia dotyczyło Tesco - ponad 200. Dalej znalazły się Biedronka i Lidl. Każda z tych sieci zebrała około 150 wpisów.
Ważnym tematem wpisów były oczywiście ceny. - My mamy Lidla koło pracy. Fenomen jeden - są to rzeczy bardzo tanie i jak na dyskont dość dobrej jakości - ocenił internauta. Czasem rady dotyczyły bardzo szczegółowych kwestii. - Do Biedronki zaglądam raz na miesiąc... ostatnio kupowałam chudy twaróg. Cena trochę bardziej atrakcyjna w porównaniu z Tesco i Kauflandem - znalazło się w jednym z badanych wpisów.
IMM sprawdził, w kontekście której sieci najczęściej pojawiało się słowo "tanio". Zdecydowanie prowadzi tu Biedronka z ponad 1,3 tys. wpisów. - Najlepszy wynik nie oznacza jednak, że w danym sklepie jest najtaniej. Wykorzystana fraza może pojawić się zarówno w kontekście pozytywnym, jak i negatywnym (np. nie jest tanio, jest tanio, mogłoby być taniej) - zastrzega IMM.
Większe pieniądze nie zawsze gwarantują, że pojawi się więcej publikacji na temat danej sieci. Lidl, który wydał na wydatki reklamowe ponad 93 tys., pojawił się w 14,7 tys. wpisów. Biedronka wydała na ten cel prawie dwa razy mniej, a publikacji miała o 1,5 tys. więcej. Świetny wynik osiągnął Carrefour. Wydając ponad 5,7 tys. zł, znalazł się w 5,6 tys. publikacjach.
W badaniu IMM wykorzystał internetową aplikację admonit. Umożliwia ona analizę wydatków reklamowych. Badaniem objęto ponad 56,5 tysięcy ogólnodostępnych wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Biedronka, Carrefour, Intermarche, Żabka, POLOmarket, Lidl, Kaufland, Netto, Real i Tesco.
Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE! Tutaj znajdziesz wersję na telefony z Androidem >>> A tutaj wersję na Windows Phone >>>