T-Mobile wchodzi w bankowość. Usługi pod marką własną

T-Mobile chciałby zaoferować pakiet usług bankowych pod własną marką od 2014 r. - wynika z nieoficjalnych informacji "Rzeczpospolitej".

- W ubiegłym tygodniu Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile, rozesłała zapytania ofertowe do wybranych banków z propozycją współpracy. Własną bankową markę operator chciałby uruchomić na początku przyszłego roku - czytamy w "Rz". Gazeta podkreśla, że operatorzy sieci telekomunikacyjnych nie są zupełnymi nowicjuszami na rynku finansowym. Już od kilku lat oferują swoim klientom - zazwyczaj we współpracy z bankami - różne produkty finansowe.

- Nasze plany biznesowe zakładają rozwijanie projektów partnerskich w różnych branżach, m.in. finansowej. Liczymy na bliską współpracę z wybranymi partnerami. Rozmawiamy o możliwej współpracy także z firmami finansowymi - powiedziała Małgorzata Rybak-Dowżyk, rzecznik T-Mobile w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

T-Mobile chciałoby, aby partner opracował dla niego komplet usług bankowych. T-Mobile nie jest bankiem, więc zgodnie z przepisami prawa nie może samodzielnie świadczyć tego typu usług. Chce jednak, żeby nowe produkty były sprzedawane przez partnera pod marką sieci komórkowej. Motorem dla działań T-Mobile może być konkurencyjny Orange, który planuje podobną ofertę.

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), operator sieci T-Mobile, miała 15,92 mln klientów na koniec I kw. 2013 r. Spółka podawała wcześniej, że na 27 maja br. planuje zmianę nazwy na T-Mobile.

Więcej o: