BZ WBK: z Kevinem Spaceyem idzie po pół miliona klientów

Pół miliona nowych klientów rocznie chce pozyskiwać BZ WBK dzięki zakończonej właśnie fuzji z Kredyt Bankiem i... Kevinowi Spaceyowi, który od wtorku pojawi się w reklamach.

Formalnie Kredyt Bank jest częścią BZ WBK już od stycznia, ale dopiero w poniedziałek jego prezes Mateusz Morawiecki oficjalnie ogłosił, że wszystkie placówki zostały przemianowane, a klienci dawnego Kredyt Banku i ich produkty "podpięci" do systemów informatycznych BZ WBK. Po wielkiej fuzji BZ WBK stał się trzecim co do wielkości bankiem w Polsce. Ma 876 placówek (z tego 318 dawnego Kredyt Banku), obsługuje prawie 4 mln klientów i dysponuje siecią ponad 1,4 tys. bankomatów. Wartość udzielonych kredytów zbliża się już do 70 mld zł, zaś portfel zgromadzonych przez klientów oszczędności sięga już 74,5 mld zł. BZ WBK prześcignął już pod względem większości wskaźników grupę BRE (należy do niej mBank), ale na tym nie koniec. - Sądzę, że w ciągu kilku najbliższych lat jesteśmy w stanie dogonić Bank Pekao i stać się drugim bankiem w Polsce - zapowiada prezes Mateusz Morawiecki.

BZ WBK będzie drugim bankiem w Polsce?

Czy to możliwe? Pod względem aktywów Bank Pekao to 150 mld zł, BZ WBK ostatnio zaś przebił granicę 100 mld zł. Ale prezes Morawiecki zapowiada: - Chcemy pozyskiwać 400-450 tys. nowych klientów rocznie, a tak naprawdę będę zadowolony dopiero wtedy, jeśli uda się osiągnąć wzrost 500 tys. rocznie. BZ WBK ma przyciągać klientów najskuteczniej w Polsce. Ostatnio mBank ogłaszał, że chce pozyskać milion klientów w trzy lata, a najskuteczniejszy na tej niwie Alior Bank osiąga wzrost na poziomie 350-400 tys. nowych klientów rocznie.

W rozpędzeniu BZ WBK mają pomóc zarówno nowe produkty, jak i kampanie reklamowe. Kilka miesięcy temu wprowadził na rynek Konto Godne Polecenia, które oferuje brak opłat abonamentowych, darmowe bankomaty oraz w prezencie 700 zł. W ciągu pół roku założyło je 230 tys. osób. Kilka dni temu BZ WBK wprowadził na rynek Konto 1-2-3, które jest bezpłatne tylko dla osób zarabiających powyżej 5 tys. zł miesięcznie (przy niższych wpływach kosztuje 20 zł miesięcznie), ale za to wiąże się z systemem bonusów. Aktywny klient może w ciągu roku uzyskać aż... 1760 zł.

Nowościom w ofercie i dotowaniu klientów będzie towarzyszyła prowadzona z rozmachem kampania reklamowa. We wtorek wieczorem w telewizji pojawią się pierwsze spoty reklamowe z udziałem amerykańskiego gwiazdora Kevina Spaceya. W sumie nakręcono cztery reklamówki z udziałem aktora.

Za kilka miesięcy BZ WBK przyłączy też Santander Consumer udzielający kredytów ratalnych i samochodowych, który też należy do tej samej co BZ WBK hiszpańskiej grupy w Polsce. To oznacza, że do BZ WBK dołączy kolejny milion klientów. Prezes Morawiecki nie wyklucza zresztą, że z czasem cały BZ WBK zostanie przemianowany na Santander, jednak jego zdaniem jest to możliwe dopiero za kilka lat, gdy marka Santander zyska większą sympatię wśród klientów.

Chcesz wziąć kredyt gotówkowy? Sprawdź warunki, które oferują banki w porównywarce .

Więcej o: