W eksperymencie prowadzonym pod kierownictwem profesor psychologii z Michigan State University, Lindy Jackson, wzięło udział ponad 500 dzieci w wieku 12 lat. W ankietach pytano, jak często używają nowych technologii oraz testowano ich kreatywność za pomocą test twórczego myślenia Torrance'a. Zawiera on w sobie np. narysowanie ekscytującego i interesującego obrazka wychodząc od zakrzywionego kształtu na kartce.
Zdaniem badaczki, jako pierwsza przedstawiła dowody na powiązanie wykorzystania nowoczesnych technologii z kreatywnością. Jackson uważa, że te wyniki powinny zmotywować twórców gier do zidentyfikowania elementów pobudzających twórcze myślenie. Jest to o tyle istotne, że zgodnie z badaniami Entertainment Software Association, w 72 procentach amerykańskich gospodarstw domowych gra się w gry. Zdaniem badaczki:
Jeśli to zrobią, gry będą mogły być tworzone tak, aby pobudzać kreatywność, nie tracąc jednocześnie swoich walorów rozrywkowych. W ten sposób nowa generacja gier mogłaby zatrzeć granice między edukacją a rozrywką.
Badania pozwoliły także określić, że chłopcy grają więcej niż dziewczynki oraz, że preferują gry brutalne i oparte na dyscyplinach sportu, co chyba nie jest specjalnym zaskoczeniem
Całe badanie, w języku angielskim, można przeczytać w tym miejscu .
[ Futurity.org ]