Pod koniec zeszłego roku Google zapoczątkował szereg zmian w swoich serwisach, które nie ominęły YouTube.
Po zmianie głównej stronie portalu przyszedł czas na "przemalowanie" strony wyszukiwania. U góry znajdziemy pasek nawigacyjny z poszczególnymi rodzajami treści (Wideo, Muzyka, Na żywo, Edukacja, Wiadomości). Po lewej stronie natomiast widzimy rozbudowaną listę kategorii (Motoryzacja, Śmieszne, Rozrywka, Film, Gry etc).
Szukającym czegoś ciekawego łatwiej więc zorientować się w olbrzymiej różnorodności serwisu oraz odnaleźć ulubionych autorów.
YouTube chce jednak przede wszystkim ułatwić życie publikującym pliki. Z tego powodu poprawił edytor wideo - interfejs jest wygodniejszy w użyciu, łatwiej łączy wideo i audio, prościej jest też zarządzać wcześniej wgranymi klipami i segregować je według popularności.
Google liczy na wzrost subskrypcji, przywiązanie użytkowników do profesjonalnych kanałów (coraz bardziej przypominających te telewizyjne) i publikujących treści osób. YouTube ma w przyszłości zastąpić nam kablówkę , stać się interaktywną telewizją. Twórcom treści będzie natomiast łatwiej zaistnieć.