YouTube w remoncie - nowa strona wyszukiwania

Po zrewolucjonizowaniu strony głównej przyszedł czas na uaktualnienie sposobu wyszukiwania i umieszczania plików. YouTube chce zarówno lepszego promowania twórców jak i łatwiejszego korzystania z serwisu. Portal coraz wyraźniej dryfuje w stronę interaktywnej telewizji.

Pod koniec zeszłego roku Google zapoczątkował szereg zmian w swoich serwisach, które nie ominęły YouTube.

Po zmianie głównej stronie portalu przyszedł czas na "przemalowanie" strony wyszukiwania. U góry znajdziemy pasek nawigacyjny z poszczególnymi rodzajami treści (Wideo, Muzyka, Na żywo, Edukacja, Wiadomości). Po lewej stronie natomiast widzimy rozbudowaną listę kategorii (Motoryzacja, Śmieszne, Rozrywka, Film, Gry etc).

Szukającym czegoś ciekawego łatwiej więc zorientować się w olbrzymiej różnorodności serwisu oraz odnaleźć ulubionych autorów.

YouTube chce jednak przede wszystkim ułatwić życie publikującym pliki. Z tego powodu poprawił edytor wideo - interfejs jest wygodniejszy w użyciu, łatwiej łączy wideo i audio, prościej jest też zarządzać wcześniej wgranymi klipami i segregować je według popularności.

Google liczy na wzrost subskrypcji, przywiązanie użytkowników do profesjonalnych kanałów (coraz bardziej przypominających te telewizyjne) i publikujących treści osób. YouTube ma w przyszłości zastąpić nam kablówkę , stać się interaktywną telewizją. Twórcom treści będzie natomiast łatwiej zaistnieć.

Więcej o: