Badania wskazują: Facebook się nie nudzi

Według badania, użytkownicy korzystający z Facebooka od jego powstania nie obniżają swojej aktywności w portalu. Nadal dzielnie publikują zdjęcia i komentują.

Analizę przeprowadziła agencja badawcza Pew Research Centre na ponad dwóch tysiącach respondentów. Niestety, wypowiedzi zbierano przez telefon i wyłącznie na terenie USA, co zdecydowanie obniża rangę wyciągniętych wniosków.

Nie umniejsza to jednak ich wydźwięku. Serwisy społecznościowe żyją póki mogą się pochwalić dużym gronem aktywnych użytkowników. Facebook funkcjonuje na społecznościowej scenie już od kilku dobrych lat (od 2004 roku) i branżowi eksperci tylko czekają na pierwsze wyraźne oznaki znudzenia wśród prawie miliardowej populacji portalu. Racjonalnie wynikałoby, że najpierw będą odchodzić użytkownicy z najdłuższym stażem, ponieważ mieli czas na powiedzenie wszystkiego co było do powiedzenia. Okazuje się jednak - o ile w ogóle wyniki badania mają jakiś związek z rzeczywistością - że "stara wiara" mocno trzyma się Facebooka.

Z badania wynika, że im dłużej amerykańscy użytkownicy korzystają z Facebooka tym łatwiej przychodzi im "polubienie" czegoś i umieszczanie prywatnych zdjęć. Przyzwyczajają się do portalu jako do kolejnego kanału przepływu informacji. Analitycy z Pew zauważyli także zależność, mówiącą, że im więcej znajomych na FB, tym intensywniejsza aktywność użytkownika... A przeciętny Facebookowicz najczęściej obraca się w gronie ponad 30 tysięcy osób! Zwłaszcza, jeśli wziąć pod uwagę znajomych naszych znajomych, których komentarze też przecież widzimy.

Co ciekawe, średnia arytmetyczna "gron" znajomych jest sporo wyższa niż najpowszechniej występująca wartość i oscyluje wokół 160 tysięcy osób! Wynik zawyżają jednak użytkownicy, którzy "gromadzą" znajomych, akceptując zaproszenia i zapraszając absolutnie wszystkich.

Więcej o: