Apple wciąż najcenniejszą marką świata

Tylko trzy firmy w Top 10 są spoza branży technologicznej.

Firma Millward Brown opublikowała tegoroczny raport 2012 Brandz Top 100, z którego dowiadujemy się, jakie są najcenniejsze marki na świecie. Zanim przejdziemy do samego zestawienia, musimy wyjaśnić, że ich wartość obliczana jest w oparciu o wycenę finansową, atrakcyjność marki i lojalność jej konsumentów. Kto zatem wypada najlepiej?

Na pierwszym miejscu znalazł się Apple z wartością 183 miliardów dolarów (wzrost o 19% w stosunku do zeszłego roku). Na drugiej pozycji kolejna firma technologiczna - IBM - o wartości 116 miliardów, a na trzeciej Google (108 miliardów). Dopiero na czwartej pozycji znaleźć można pierwszą markę spoza świata nowoczesnych technologii - McDonalds (95 miliardów), ale tuż za nią czai się Microsoft (77 miliardów).

W pierwszej dziesiątce, jeszcze tylko dwie marki nie reprezentują branży technologicznej. Są nimi Coca-Cola (pozycja szósta) oraz Marlboro (pozycja siódma). Jak wyjaśniają autorzy raportu, dominacja firm technologicznych bierze się stąd, że odgrywają one obecnie bardzo ważną rolę w życiu ludzi, więc jednocześnie stają się dla nich atrakcyjne.

2012 Brandz Top 10 - najcenniejsze marki świata2012 Brandz Top 10 - najcenniejsze marki świata fot. millwardbrown.com

Kiedy pojawiły się samochody, albo kiedy zaczęliśmy się przemieszczać samolotami, stały się one czymś wyzwalającym. Obecnie czymś takim jest sektor technologiczny.

- wyjaśniał Nick Cooper na łamach Reutera.

O wiele więcej informacji na temat popularnych marek (w tym pięćdziesiąt najdroższych z Chin) znaleźć można na oficjalnej stronie internetowej 2012 Brandz Top 100 .

Umieszczono na niej także cały raport , który można również pobrać i przeczytać w dowolnej chwili. Dowiemy się z niego kolejnych rzeczy, takich jak to, że firmy z branży technologicznej i telekomy to aż 44% najpopularniejszych "brandów" świata, a MTN - telekom z RPA - jest pierwszą firmą z Afryki, która pojawiła się w zestawieniu.

[za: TheNextWeb ]

Więcej o: