Firma badawcza IDC opublikowała najnowszy raport dotyczący sprzedaży urządzeń mobilnych. Wynika z niego, że w roku 2015 znacząco spadła sprzedaż tabletów - o 8,1% (211,3 mln sztuk). Jednocześnie hybrydy takie jak iPad Pro, Microsoft Surface Pro, czy Google Pixel zyskały na popularności. I w ciągu następnego roku, według prognoz, będą kupowane aż o 75% częsciej.
Dla przykładu gigant z Cupertino ogłosił spadek sprzedaży iPadów do poziomu poniżej 10 milionów sztuk. Zdarzyło się po raz pierwszy od roku 2011. Oznacza to, że zarówno Apple, Microsoft jak i Google prawidłowo oceniły potencjał rynku wprowadzając do sprzedaży większe i bardziej uniwersalne urządzenia.
Zdaniem Tech Insider nowa tendencja jest też wielką szansą dla Microsoftu, któremu zależy nie tylko na przekonaniu konsumentów do swojego systemu, ale na zdobyciu silnej pozycji jako producenta sprzętu.
Najciekawsze hybrydowe urządzenia zaprezentowane w tym roku to Surface Pr o 4 i iPad Pro. Urządzenie Microsoftu ma ekran o przekątnej 12,3 cala (gęstość obrazu 267 ppi) W porównaniu z poprzednią wersją udoskonalono klawiaturę - nadal znajduje się ona w osłaniającej ekran okładce, ale poprawiono skok i rozmiar klawiszy oraz powiększono touchpad. Zmiany wprowadzono też w stylusie, który wykrywa 1024 poziomy nacisku. Stylus, gdy nie jest używany, wygodnie można przyczepić do krawędzi tabletu. Produkt, po raz pierwszy od wprowadzenia serii na rynek, jest do nabycia w Polsce.
Surface Pro 4 Fot. Microsoft
Fot. Microsoft
iPad Pro ma ekran o przekątnej 12,9 cala składający się z 5,6 miliona pikseli. Podczas prezentacji podkreślano bardzo jego wydajność - 64-bitowy procesor 3. generacji A9X ma być 1,8 raza szybszy od układów zastosowanych w poprzednim iPadzie. Z kolei układ graficzny zapewniać ma dwukrotnie większą wydajność. Ma to umożliwić jednoczesne montowanie trzech filmów w rozdzielczości 4K.
Fot. Apple