SEO: linki w opisach komunikatorów pozycjonują strony

Polscy specjaliści od SEO dowiedli, że linki umieszczane w opisach komunikatora Gadu-Gadu mają znaczny wpływ na wypozycjonowanie witryny, do której prowadzi dany odnośnik.

Polacy, uznawani za najlepszych specjalistów od pozycjonowania stron w Europie, odkryli bardzo ważny element SEO, który do tej pory uszedł uwadze pozycjonerów. Linki w opisach komunikatorów pozycjonują strony. Z analizy przeprowadzonych przez znawców tematyki (zarówno White jaki Black Hat SEO) wynika, że wpływ jaki mają odnośniki w opisach GG jest ogromny.

To przełom. To przełom, a zarazem niezwykłe zagrożenie manipulacją

podsumowuje ekspert.

Jak to działa?

Gadu-Gadu ma ok. 13 milionów użytkowników. "Wartość" linku podbija domena o uznanej pozycji - gadu-gadu.pl ( Traffic Rank wg. Alexa.com wynosi prawie 6 tysięcy). Do tego na pozycjonowanie wpływa ogromna ilość "martwych", nieużywanych kont, które można wykorzystać do marketingu internetowego.

Dane ruchu witryny gadu-gadu.plDane ruchu witryny gadu-gadu.pl Fot. Peek stats Fot. Peek stats

Pozycjonowanie stron internetowych opiera się na trzech filarach: liczbie odnośników prowadzących do danej strony, popularności witryny, oraz nasyceniu strony frazami kluczowymi. W przypadku umieszczenia linku w opisie komunikatora spełniane są już dwa z wyżej wymienionych warunków.

Pojawiają się już także pierwsze inicjatywy (choć jeszcze nie wprowadzone w życie), bazujące na opłacaniu użytkowników by ci umieszczali wskazane linki w swoich opisach.

Działalność taka może całkowicie zmienić kolejność na liście wyników wyszukiwania

przyznaje nasz rozmówca, specjalista SEO - Adam Drwalewicz.

Więcej o: