Serwis Bebo założony został 5 lat temu. Szybko zyskiwał popularność (zwłaszcza na Wyspach), a grupą osób, która przede wszystkim sobie go upodobała były nastolatki. Bebo w latach swojego rozkwitu przedstawiano jako zagrożenie dla MySpace . W 2008 roku AOL kupiło serwis od jego założyciela, Michaela Bircha za 850 milionów dolarów . Jednak wkrótce potem Bebo stało się serwisem niszowym, ponieważ coraz więcej osób zakładało konta na Facebooku, a następnie serwis całkowicie odszedł w cień.
Okazuje się, że sprzedaż odbyła się w dobrym czasie; kwoty za którą obecnie przejęto Bebo nie podano . Spekuluje się natomiast o kwocie mniejszej niż 10 milionów USD . AOL już w kwietniu ogłosił, że musi rozwiązać problem Bebo albo sprzedając serwis, albo go zamykając.
AOL zyskując chętnego na kupno upadającego serwisu ma szczęście. Czy ten sam los podzieli MySpace, należący obecnie do imperium medialnego Ruperta Murdocha, News Corp.? MySpace założono w 2003 roku, a dwa lata później odsprzedano za 580 milionów dolarów. Jak jednak podaje Wall Street Journal , serwis odwiedza obecnie miesięcznie około 100 milionów osób - pięć razy mniej, niż liczy sobie Facebook.
Joanna Sosnowska