Takie dane podał właśnie serwis comScore (informacje te dotyczą wyłącznie Stanów Zjednoczonych). Okazało się, że amerykańscy użytkownicy spędzili ponad 41 milionów minut na Facebooku , a na stronach należących do Google - 39,8 mln. minut. Serwis Marka Zuckerberga po raz pierwszy osiągnął tu wynik wyższy, niż koncern z Mountain View. Czy Google powinien zacząć się bać?
Nie do końca. W takich wynikach uwidacznia się podstawowa różnica między Facebookiem a wyszukiwarką Google. Na Facebooku angażujemy się w życie towarzyskie, a wyszukiwarka odsyła nas w różne miejsca Sieci. Google sam podkreśla, że jego celem jest jak największe ograniczenie czasu spędzanego na wyszukiwaniu, ponieważ jego wyniki mają być dokładne i pozwalać szybko odnaleźć żądane informacje. Ilość czasu spędzanego na wyszukiwaniu może się teraz jeszcze zmniejszyć, bo przecież kilka dni temu wprowadzono Google Instant .
Dane comScore są bardziej nieprzychylne dla Yahoo , który ciągle traci w statystykach. Yahoo jest portalem informacyjnym (między innymi), jest tak silny, jak wielu ma oddanych i powracających użytkowników. A ci zdają się powoli wykruszać.
Joanna Sosnowska