Facebook po raz kolejny przegania Google

Facebook osiągnął kolejny kamień milowy - w sierpniu użytkownicy spędzali w serwisie więcej czasu, niż na stronach Google.

Takie dane podał właśnie serwis comScore (informacje te dotyczą wyłącznie Stanów Zjednoczonych). Okazało się, że amerykańscy użytkownicy spędzili ponad 41 milionów minut na Facebooku , a na stronach należących do Google - 39,8 mln. minut. Serwis Marka Zuckerberga po raz pierwszy osiągnął tu wynik wyższy, niż koncern z Mountain View. Czy Google powinien zacząć się bać?

Nie do końca. W takich wynikach uwidacznia się podstawowa różnica między Facebookiem a wyszukiwarką Google. Na Facebooku angażujemy się w życie towarzyskie, a wyszukiwarka odsyła nas w różne miejsca Sieci. Google sam podkreśla, że jego celem jest jak największe ograniczenie czasu spędzanego na wyszukiwaniu, ponieważ jego wyniki mają być dokładne i pozwalać szybko odnaleźć żądane informacje. Ilość czasu spędzanego na wyszukiwaniu może się teraz jeszcze zmniejszyć, bo przecież kilka dni temu wprowadzono Google Instant .

Dane comScore są bardziej nieprzychylne dla Yahoo , który ciągle traci w statystykach. Yahoo jest portalem informacyjnym (między innymi), jest tak silny, jak wielu ma oddanych i powracających użytkowników. A ci zdają się powoli wykruszać.

Joanna Sosnowska

Więcej o: