Costolo do tej pory pełnił obowiązki dyrektora d/s operacji (COO). Założyciele Twittera ściągnęli go do firmy aby wsparł ich w budowaniu zyskowności serwisu. Jednocześnie w poście na firmowym blogu Evan Williams oznajmił, że jego odejście ze stanowiska spowodowane jest chęcią skupienia się na strategii dalszego rozwoju Twittera i to z jego własnej inicjatywy nastąpiła ta personalna roszada.
Evan Williams pełnił obowiązki szefa Twittera w okresie dynamicznego rozwoju firmy, jak sam napisał, przez ten czas firma urosła z 20 do 300 pracowników i z 3 do 165 milionów zarejestrowanych użytkowników.
Williams podkreślił też że misja Costolo się powiodła, jeszcze do niedawna Twitter był znany z tego, że będąc bardzo znanym i popularnym serwisem nie ma żadnych źródeł utrzymania oprócz pieniędzy inwestorów wykupujących udziały w obiecującej firmie. Jednak to zmieniło się od momentu przyjęcia na pokład Dicka Costolo, w Twitterze pojawiły się płatne usługi (promowane profile), które Williams skomentował jako "udane".
Jednocześnie Williams zaznaczył, że kryterium sukcesu firmy jest nie tylko jej rozwój ekonomiczny, ale też utrzymanie wewnątrzfirmowej kultury i wywołanie pozytywnego wpływu na świat.
[Na podstawie twitter blog via telegraph.co.uk ]
Janusz A. Urbanowicz