Rzeczywistość zubożona

Program Photoshop jest fundamentem komercyjnej obróbki grafiki. Powiększa piersi, zmienia kolory, zmniejsza brzuchy, usuwa zmarszczki... jednak Photoshop pracuje na statycznych obrazach a tego typu poprawki na materiale wideo wymagają kosztownej na wpół ręcznej obróbki każdej klatki. Ale niedługo to się zmieni.

Niemieccy naukowcy z politechniki w Ilmenau opracowali oprogramowanie, pozwalające w w czasie rzeczywistym (na żywo) usuwać wybrane elementy z obrazu wideo:

Opis jak się to dzieje nie jest do końca jasny - obniżamy jakość, wycinamy co niepotrzebne, podwyższamy jakość z powrotem - fajnie, ale podczas obniżenia jakości gubimy część informacji, która się magicznie sama nie uzupełni z powrotem. W każdym razie wynalazcy twierdzą, że cały proces dla jednej klatki trwa 40 milisekund. Oprogramowanie to działa pod kontrolą Windows, ma też być przeportowane na Androida. Wynalazcy pracujący pod kierownictwem Jana Herlinga nazywają to Rzeczywistością Zubożoną (Dimnished Reality) w przeciwieństwie do Rzeczywistości Rozszerzonej (Augumented Reality), ostatniego krzyku mody w działaniach growo-interaktywnych, w której do obrazu rzeczywistego świata się coś dodaje.

W tej chwili można jeszcze poznać, że coś zostało usunięte, pozostaje po tym jednolita plama. Ale koniec z zaufaniem wobec transmisji wideo, nawet na żywo. Nie można już mieć pewności, że wszystko było tak jak pokazuje to ekran.

[Na podstawie Endgadget i PopSci ]

=alx

Więcej o: