Wiadomość jest o tyle szokująca, że przecież innych firm produkujących tablety jest relatywnie dużo. Dziwi więc tak znaczna przewaga. Niestety, według raportu Strategy Analytics, na który powołuje się Reuters - nie chce być inaczej.
Neila Mawston, analityk ze Strategy Analytics powiedział:
Tabletowa wojna trwa. Apple szybko dźwignął swoją znaną markę, zintensyfikował obecność na rynku detalicznym i opracował przyjazną dla użytkownika konstrukcję, aby stworzyć z segmentu tabletów światowy rynek wart kilku miliardów dolarów.
Według Mawstona, drugie w kolejce (w zadanym okresie) są tablety z systemem Android, które stanowią zaledwie 2,3%. Mimo to eksperci wierzą, że w czwartym - tradycyjnie cechującym się największą sprzedażą - kwartale sytuacja ulegnie pewnej zmianie. Na rynek wejdą bowiem nowe tablety z systemem Android, a ich ikoną ma szansę zostać Galaxy Tab firmy Samsung.
[via Reuters ]
Łukasz Cichy