Facebook bada społeczność

Facebook przedstawia wyniki analizy dotyczącej swoich użytkowników.

Zespół informacyjny Facebooka na podstawie ponad miliona anonimowych wiadomości podjął się próby analizy społeczności. Z jej wyników możemy się na przykład dowiedzieć, że użytkownicy portalu wyraźnie częściej rozmawiają o innych niż o sobie. Powszechnie najczęściej pisze się o telewizji i filmach. Większość używa przekleństw (szczególnie młodsza część społeczeństwa) oraz wyrazów religijnych. Rzadko podejmowane są takie tematy jak praca, szkoła, jedzenie, myślenie itp.

Na zdjęciu wyniki analizy FacebookNa zdjęciu wyniki analizy Facebook fot. Facebook

Wyniki analizy wzbudziły szczególne zainteresowanie wśród niezależnych badaczy. Bernardo Huberman, anlityk HP Labs, który miał dostęp do podobnych informacji zanim portal stał się tak duży i popularny jak dziś mówi:

Te informacje są niesamowicie ważne z komercyjnego punktu widzenia.

Witryna State.com miesiąc temu opublikowała artykuł o możliwościach jakie dadzą nam analizy Facebooka.

Byłoby pomocnym dla planistów transportu wiedzieć o miejscach, na które ludzie narzekają najczęściej z powodu korków. Pedagodzy mogliby widzieć informacje i analizy o stanie społeczności wokół ich lokalnych szkół.

Jak widać publikacja kolejnych informacji ma szansę stać się ważnym punktem odniesienie dla wielu gałęzi naszego życia.

[za readwriteweb.com ]

Bartłomiej Kionka

Więcej o: