Motorola i Apple jak w "Roku 1984"

Wczoraj w Stanach Zjednoczonych miały miejsce finały rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego, Super Bowl. Jest to jednak święto nie tylko sportu, lecz także reklamy, których ceny podczas meczu osiągają zawrotny pułap. Reklama Motoroli sugeruje, że w mieście jest nowy Wielki Brat do obalenia.

Finał rozgrywek, czyli Super Bowl, gromadzi przed telewizorami niemal połowę amerykańskiego społeczeństwa (dzień w którym odbywa się podsumowujący mecz to Niedziela Super Bowl) - dlatego też cena 30-sekundowej reklamy wynosi od 2,5 do 3 milionów dolarów.? Zdecydowana większość firm, które postanawiają się reklamować podczas ostatniego meczu sezonu tworzy swoje spoty specjalnie na tę okazję.

W tym roku Motorola ponownie postanowiła porównać się do Apple.

 

Pamiętacie pewnie kultową już reklamę Apple z 1984 roku, opartej o nawiązanie do Orwella , do której w oczywisty sposób odwołuje się tu Motorola.

Co ciekawe, to już kolejny raz w którym Motorola chce promować swoje urządzenie zestawiając wizerunek z Apple. Wcześniej miało to miejsce przy okazji telefonu Motorola Droid (Milestone). Ówczesna kampania reklamowa zestawiała wszystkie słabsze strony iPhone'a ze smartfonem Motoroli. Ponad rok temu taka strategia reklamowa okazała się być skuteczna - Droid spodobał się użytkownikom i dodatkowo znacznie poprawił wizerunek Motoroli.

Czy tym razem będzie podobnie i reklamie uda się wywołać odpowiednie skojarzenia? Zobaczymy. Ważne jest teraz, że za tydzień rozpoczyna się Mobile World Congress, na którym Motorola z pewnością będzie prezentowała swoje urządzenia. Konkurenta w postaci Apple na MWC nie będzie.

embed

Motorola Xoom WiFi 32GB

  • System operacyjny: Android 3.0 Honeycomb
  • Komunikacja: Wi-Fi
  • Przekątna ekranu: 10,1 cala
  • Pamięć wewnętrzna: 32 GB

0 opinii

Parametry techniczne

Parametry fizyczne

Sprawdź cenę tego produktu >

dane dostarcza:

embed
Więcej o: