Oczywiście na MWC 2011 nie brakuje urządzeń tego typu, jednak to chińska firma Huawei nie unika podawania ceny. Około 300 dolarów ma kosztować jeden z serii tanich tabletów - S7 Slim , który trafi do sklepów w połowie roku. Ma 7-calowy wyświetlacz, system operacyjny Android, dwie kamery z przodu i z tyłu oraz procesor 1GHz. Huawei ma też o ofercie kwadratowe lub większe modele - np. 10-calowy, podobny do iPada. Wszystkie modele mają Wi-Fi oraz możliwość włożenia karty SIM, co może uczynić je ciekawymi dla operatorów sieci komórkowych.
Rzecznik firmy, Alix Khadiri wyjaśnia strategię:
Może nie jesteśmy firmą, która jest dobrze znana klientom w USA, ale zamierzamy taką zostać - zaczniemy od skuszenia cenami.
Prawdę mówiąc 300 dolarów też nie jest zbyt niską kwotą, jednak taka cena może sprawić, że zakup tabletu rozważy nieco większa grupa klientów. Dla porównania Motorola Xoom ma na rynku amerykańskim kosztować 800 dolarów. Huawei chce, by jej produkty znalazły się przede wszystkim w dużych marketach. Jak mówi Ross Gan, szef działu komunikacji chińskiej firmy, są w stanie ciąć koszty, gdyż oszczędzają na dużych kampaniach marketingowych:
Mamy dużo skromniejsze podejście, nie musimy się aż tak agresywnie reklamować. Naszym celem jest zadbać o odpowiednią relację ceny do jakości.
Bylibyście zainteresowani takim prostym tabletem, do przeglądania sieci i multimediów, jeśli za tym poszłaby znacząca obniżka ceny?
[za: NYT ]
Paweł Kamiński