Nie da się ukryć, że tablety są wygodnymi urządzeniami i w niektórych okolicznościach potrafią zastąpić laptopa czy netbooka. Wielki sukces komercyjny tych urządzeń jest jednak póki co wydarzeniem, o którym marzą specjaliści od marketingu i reklamy. Serwis Business Insider przytacza badania firmy analitycznej RBC, z których dowiadujemy się, że 99,7% ludzkości nie posiada tabletu . Tak w chwili obecnej wygląda więc podbój rynku w ich wykonaniu.
Analityk RBC - Mike Abramsky - sporządził 88-stronnicowy raport, w którym opisuje przyszłość tabletów i porównuje bazę ich użytkowników z ilością osób korzystających z pecetów, płacących abonament u operatora telefonii komórkowej czy telewizji kablowej. Prognozy Abramskiego są w miarę optymistyczne.
Jego zdaniem, w 2014 roku na rynku będzie już 185 milionów tabletów a liczba osób korzystających z takich urządzeń wzrośnie do 400 milionów. W tym samym roku królem tabletowych systemów operacyjnych ma być Android (40% udziału w rynku). iOS przesunie się na drugie miejsce (34% udziału w rynku), Microsoft na trzecie (13%), BlackBerry na czwarte (8%) a HP z WebOS na piąte (5%).
I wszystko to brzmi bardzo przyjemnie. Póki co jedyną obowiązującą wartością jest jednak to nieszczęsne 0,3%. Sukces? Każdy może na to pytanie odpowiedzieć sam.
Krzysztof Pielesiek
[za: Business Insider ]