MySpace został sprzedany za 35 milionów dolarów

Serwis społecznościowy MySpace został sprzedany spółce reklamowej Specific Media za 35 milionów dolarów.

Informacje takie opublikował serwis All Things Digital .

MySpace został założony w 2003 roku, a dwa lata później serwis został wykupiony przez koncern medialny News Corp., za 580 milionów dolarów. W 2005, MySpace był jednym z dwóch najpopularniejszych serwisów społecznościowych i pierwszym amerykańskim, który ruszył w świat. W odróżnieniu od "sztywnych" Friendstera i Facebooka użytkownicy MySpace mogli dowolnie przystrajać swoje profile, a możliwość zakładania kont nie odpowiadających konkretnym osobom przyciągnęła do serwisu artystów, którzy w ten sposób promowali swoje projekty.

MySpace był na szczycie popularności około czterech lat temu. Liczba zarejestrowanych tam osób wynosiła wówczas 250 milionów. W 2008 roku jednak MySpace został prześcignięty przez Facebooka pod względem wizyt użytkowników w miesiącu. Od tej pory jego popularność cały czas spadała.

W kwietniu News Corp. zaczął dla MySpace szukać nowego nabywcy . Ceną, za jaką wówczas chciał odsprzedać serwis było 100 milionów dolarów.

Cóż, jak widać z doniesień All Things Digital, kwota ta nie została osiągnięta. Sam News Corp. ma zachować 5-10% udziałów w MSp.

Co sprawiło, że MySpace przegrał wyścig i stracił użytkowników (głównie na rzecz Facebooka)? W tekście tłumaczącym wielkie migracje, czyli dlaczego odchodzimy z ulubionych serwisów, pisaliśmy :

Dr Jeffrey Cole od lat zajmuje się badaniami preferencji i nawyków internautów w ramach projektu World Internet Project. Twierdzi on, że jeśli chodzi o przyczyny powodzenia lub porażki danego projektu społecznościowego decydująca jest... moda. Z serwisów odchodzimy, bo przestajemy je uważać za wystarczająco cool
Więcej o: