Chiński koncern w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększył sprzedaż smartfonów o 33 procent i przebojem wdarł się do pierwszej trójki największych producentów smartfonów na świecie. Wyprzedzają go dwaj globalni giganci - Samsung i Apple.
Czytaj też: Jeden z ładniejszych smartfonów ze średniej półki, wchodzi do Polski
Jak podkreśla Bloomberg, Huawei które na rynek smartfonów z Androidem weszło dopiero w 2009 roku, dynamicznie rozwija się nie tylko w Chinach, ale i w Europie i USA. Tego samego nie mogą powiedzieć konkurenci z Xiaomi i Lenovo, którzy na ekspansji Huawei tracą najwięcej.
Xiaomi nie uda się prawdopodobnie osiągnąć prognozowanej liczby 80 mln sprzedanych smartfonów w 2015 roku. Lenovo wciąż zmaga się natomiast z kosztami restrukturyzacji Motoroli.
Jaki przepis na sukces ma Huawei? Koncernowi z Shenzen udało się zerwać z etykietką "taniej chińszczyzny". Jego smartfony coraz częściej pozycjonowane są na półce premium, obok flagowych urządzeń Apple, Samsunga i LG. Sztandarowym przykładem jest tu model Huawei P8.
"Huawei będzie kontynuować tę strategię również w 2016 roku, rozwijając sprzedaż smartfonów z średniej i wyższej półki" - podkreślają analitycy Bloomberga.
Z danych ośrodka IDC wynika, że w trzecim kwartale 2015 roku Huawei odpowiadał za 7,5 proc. smartfonów sprzedanych na świecie. Z kolei Apple może poszczycić się 13,5 proc. udziałów w rynku, a Samsung zgarnął 24 proc.
"Mamy nadzieję, że uda nam się utrzymać wzrost również w 2016 roku" - podkreśla prezes dywizji smartfonów He Gang w wydanym oświadczeniu.
Źródło: Bloomberg
źródło: Okazje.info