Co ciekawe, wśród powodów dlaczego konsumenci wybierają tablety zamiast PC na czołowych miejscach znajdują się następujące odpowiedzi: tablet jest łatwiejszy do noszenia ze sobą (31%), tablet ma łatwy interfejs użytkownika i system operacyjny (21%), tablet jest szybciej gotowy do pracy (15%), tablet jest wygodniejszy (12%). To symptomatyczne - w dobie kiedy o powodzeniu danej technologii decyduje łatwość jej obsługi w takim samym stopniu do jej użyteczność, tablety przejmują od PC podstawowe czynności, które do tej pory były do niego przypisane.
W wywiadzie dla serwisu Spider's Web , ceniony analityk rynku mobilnego Horace Dediu, tak mówił o zmianach na rynku technologii użytkowej:
Wyobraźmy sobie komputer jako bardzo mądrą osobę, która potrafi wykonywać mnóstwo różnych czynności: zajmować się ogrodem, konstruować maszyny i jednocześnie świetnie gotować. Specjalizacja wymusza na takich osobach porzucenie ogrodnictwa i oddanie tej pracy komuś innemu. PC zostały stworzone do wykonywania wielu czynności, ale z biegiem czasu pojawia się ktoś, kto może nie wygląda super inteligentnie na pierwszy rzut oka, ale również jest ogrodnikiem, który może wykonać robotę w ogrodzie. Najśmieszniejsze jest to, że się dalej uczy, staje się bystrzejszy i w końcu przychodzi i mówi: proszę pana, a może mógłbym panu pomóc w bibliotece, może mógłbym za pana zrobić zakupy. W końcu, jeśli mu na to pozwolimy, przejmie całe nasze życie.
Jak widać na przykładzie badań Nielsena, tablety szybko przejmują kolejne czynności od PC.