Jeszcze cztery lata temu była to druga najcenniejsza marka świata. Jednak od tej pory jej wycena zmniejszyła się ze 116,0 mld USD do 86,2 mld USD. Taka kwota wystarcza już tylko do tego, by zamknąć pierwszą dziesiątkę tegorocznego zestawienia.
Jedyny przedstawiciel branży spożywczej w czołówce zdominowanej przez firmy technologiczne i telekomunikacyjne. W latach 2011-12 marka była czwartą najcenniejszą na świecie. Od tego czasu jej wartość obniżyła się o 7%. Za rok jej miejsce w dziesiątce może być poważnie zagrożone.
Marka największego operatora telefonii komórkowej w USA w Polsce jest stosunkowo mało znana. Jednak w skali globalnej stale zyskuje. W pierwszym rankingu, z roku 2006, zajmowała dopiero 32. miejsce. Od tego czasu jej wartość wzrosła mniej więcej sześciokrotnie.
Numer siedem pod względem wartości marki, a równocześnie zdecydowany numer jeden, gdy weźmiemy pod uwagę przyrost wartości w ciągu roku. Wzrost wyceny z 62,3 mld USD do 99,0 mld USD, a więc aż o 59%, pozwolił firmie przesunąć się o 7 miejsc w górę rankingu.
Jeszcze w 2009 r. notowana w czwartej dziesiątce najcenniejszych marek, rok temu na piątym miejscu, tym razem - na szóstym. Co ciekawe, podobnie szybko idzie w górę jej główny konkurent, czyli MasterCard. Jednak jego marka wciąż jest warta mniej więcej połowę tego, co Visy.
Serwis działa od 2004 r., a w pierwszej setce rankingu pojawił się dopiero w 2011 r. W tym roku jego marka okazała się trzecią najszybciej rosnącą (lepsze pod tym względem były tylko Amazon i Starbucks). Piąte miejsce, jakie firma zajęła w tegorocznym rankingu, to chyba jeszcze nie jest szczyt jej możliwości.
Najcenniejsza marka telekomunikacyjna na świecie. Notowana w pierwszej dziesiątce bez przerwy od roku 2011. Po raz pierwszy została wyceniona na więcej niż 100 mld dolarów i po raz pierwszy znalazła się tuż za podium.
Historyczny, pierwszy zwycięzca rankingu obronił trzecią pozycję sprzed roku. Wartość tej marki wzrosła od zeszłego roku o 5% do rekordowo wysokiego poziomu powyżej 120 mld USD. Jednak między tą kwotą a wartością marek z dwóch pierwszych miejsc jest prawdziwa przepaść.
Przed rokiem numer jeden w zestawieniu (podobnie jak w latach 2011, 2012 i 2013). Jednak od zeszłego roku marka straciła 8% wartości i pozycję lidera. Choć trudno mówić o zdecydowanej porażce; wyceny dwóch najcenniejszych spółek różnią się o niecały miliard dolarów.
Szybko rosła natomiast wartość marki Google. 32% rok do roku to siódmy największy wzrost w zestawieniu. Pozwoliło to firmie wrócić na pierwsze miejsce, które zajmowała już w roku 2014.