Wydawca Diablo i Call of Duty ma problem. Nowa gra miała być wielkim hitem. Nie wyszło

Robert Kędzierski
Call of Duty, kultowa gra będąca przez lata żyłą złota dla Activision, sprzedaje się zaskakująco słabo.

Brytyjska firma badawcza GFK informuje, że najnowsza odsłona gry Call of Duty nie sprzedaje się dobrze. Infinite Warfare w wersji pudełkowej kupiło o 51 procent mniej konsumentów niż zeszłoroczną edycję (Black Ops III). Wynik jest nieco rozczarowujący, na pocieszenie pozostaje fakt, że to wciąż pozycja nr 1 w rankingu gier sprzedawanych w USA

Czytaj też: Poznaj Polaków tworzących najnowszy Call of Duty. Same znane nazwiska. 

Giełda reaguje

Sprzedaż jest niższa o 18 procent względem poprzedniej, co poskutkowało spadkiem wartości Activision o 20 procent. Giełda wyczekuje teraz na kolejne dane - dotyczące dystrybucji cyfrowej. Możliwe, że pozwoli ostatecznie uzyskać lepszy wynik.

Call of Duty: Infinite WarfareCall of Duty: Infinite Warfare źródło: materiały prasowe

Christopher Merwin, analityk Barclays cytowany przez Barron's, twierdzi, że w 2017 roku Activision ma szansę odzyskać konsumentów. Rok 2018 ma być z kolei nowym otwarciem - następna wersja Call of Duty jest tworzona przez nowy zespół.

Twórcy CoD oraz wydawcy m.in. Diablo mają ze sobą ponad dekadę doświadczenia w produkowaniu hitów. Jest zatem spora szansa, że przyszłe produkcje pozwolą odzyskać entuzjazm konsumentów. 

Więcej o: