Brytyjska firma badawcza GFK informuje, że najnowsza odsłona gry Call of Duty nie sprzedaje się dobrze. Infinite Warfare w wersji pudełkowej kupiło o 51 procent mniej konsumentów niż zeszłoroczną edycję (Black Ops III). Wynik jest nieco rozczarowujący, na pocieszenie pozostaje fakt, że to wciąż pozycja nr 1 w rankingu gier sprzedawanych w USA.
Czytaj też: Poznaj Polaków tworzących najnowszy Call of Duty. Same znane nazwiska.
Sprzedaż jest niższa o 18 procent względem poprzedniej, co poskutkowało spadkiem wartości Activision o 20 procent. Giełda wyczekuje teraz na kolejne dane - dotyczące dystrybucji cyfrowej. Możliwe, że pozwoli ostatecznie uzyskać lepszy wynik.
Call of Duty: Infinite Warfare źródło: materiały prasowe
Christopher Merwin, analityk Barclays cytowany przez Barron's, twierdzi, że w 2017 roku Activision ma szansę odzyskać konsumentów. Rok 2018 ma być z kolei nowym otwarciem - następna wersja Call of Duty jest tworzona przez nowy zespół.
Twórcy CoD oraz wydawcy m.in. Diablo mają ze sobą ponad dekadę doświadczenia w produkowaniu hitów. Jest zatem spora szansa, że przyszłe produkcje pozwolą odzyskać entuzjazm konsumentów.